2015 volkswagen Golf R 3-door euro spec



خودروی تمام چرخ متحرک گُلف R فولکس واگن برای نخستین بار در سال 2012 وارد بازار خودروی آمریکا شد و پس از یک سال جای خود را به خودروسازان دیگر داد. یک حضور کوتاه به منظور معرفی به بازار پس از چرخه‌ی تولید MkVI گُلف ضروری به نظر می‌آمد، ولی کیفیت عملکرد آن که کمی بهتر از GTI بود و قیمت گذاری زیر 35000 دلاری آن، حضور این خودرو در بازار آمریکا را بسیار قابل توجه کرد. با توجه به تعداد مدل‌های آمریکایی که در اینجا در سه ماهه‌ی اول سال 2015 عرضه خواهد شد، انتظار می‌رود فاصله‌ی بین توانایی و کیفیت GTI و R افزایش یابد.



درست همانند آخرین باری که یک گلف کلاس بالا معرفی شد، اروپایی‌ها می‌توانند مدل کاملاً جدیدی را که در این قاره معرفی شده است را خریداری نمایند. همانند آخرین بار، مدل عرضه شده در بازار آمریکا کمی خنثی تر خواهد بود. موتور چهار سیلندر توربوی آن حدود 6 اسب بخار کمتر از همتای اروپایی خود به میزان 290 اسب بخار نیرو تولید خواهد کرد، و خوشبختانه گشتاور آن معادل 393 نیوتون بر متر خواهد بود. با در نظر داشتن این که موتور GTI 2015 که در بهار آن سال عرضه خواهد شد 210 اسب بخار نیرو خواهد داشت، کیفیت عملکرد R بهبود قابل توجهی داشته است که قیمت بالاتر آن را توجیه می‌کند.


پس از فراهم ساختن امکان عرضه‌ی MkV R32 با گیربکس شش دنده‌ی اتوماتیک دو کلاچه ی DSG فولکس واگن و این که MkVI Golf R فقط با گیربکس شش دنده‌ی دستی ارائه می‌گردد، فولکس واگن آمریکا مدل MkVII R خود را با یک گیربکس شش دنده‌ی دستی به عنوان مدل استاندارد و گیربکس شش دنده‌ی DSG به عنوان آپشن عرضه خواهد کرد. طبق اعلام این خودروساز آلمانی این خودرو سرعت صفر تا صد کیلومتر را با گیربکس DSG در 4.9 ثانیه و با گیربکس معمولی در 5.3 ثانیه پر خواهد کرد. به لطف شاسی سبک‌تر MkVII، و برخی بهبودها در بازده موتور این خودرو، طبق اعلام فولکس واگن مصرف گُلف R جدید 7.5 لیتر در بزرگراه خواهد بود، که حدوداً 1.2 لیتر مصرف کمتری در مقایسه با نسل قبلی خود خواهد داشت، هرچند فولکس واگن اعلام نکرده است که با کدام سیستم انتقال قدرت این میزان مصرف محاسبه شده است.
2015 volkswagen Golf R

2015 volkswagen Golf R


طرفداران خودروهای سه در باید به دنبال خودروهای دیگری باشند؛ فولکس واگن می‌گوید که فقط مدل پنج در R را وارد آمریکا خواهد کرد. بر خلاف صندلی‌های چرم جیر و پارچه‌ای در اروپا، تمامی گُلف R های آمریکا با چرم Nappa استاندارد و پارچه فیبر کربنی faux و تزئینات استیل روی پدال‌ها و کف درب‌ها عرضه خواهند شد. یک صفحه‌ی نمایش 5.8 اینچی لمسی جدید، با سنسورهای مجاورت داخل خودرو قرار داده شده است که وقتی دست راننده به آن نزدیک می‌شود آیکون‌های آن نمایان می‌شوند (مانند صفحه‌ی نمایش Cadillac CUE). فولکس واگن چیزی در مورد میزان تولید این خودرو اعلام نکرده است- آخرین Golf R به میزان 5000 عدد تولید شد-ولی با توجه به این که هاچ بک‌های 300 اسب بخاری به این زودی‌ها از بازار آمریکا خارج نخواهند شد، ما برای گلف R جدید انتظار داریم میزان تولید مشابه با نسل قبلی خود داشته باشد.


فولکس واگن گلف R 2015 برای اولین در نمایشگاه خودروی دیترویت در خاک آمریکا به نمایش گذاشته شد.