پاناسونیک از لپ‌تاپ تبدیل شدنی شبیه به یوگا با نام CF-MX3 پرده برداشت



طی یک سال اخیر تقریبا تمام تولیدکنندگان PC حداقل یک محصول تبدیل شدنی تبلت به لپ تاپ یا برعکس را عرضه کرده‌اند. تا اینجای کار محبوب‌ترین و شاید کاربردی‌تریم فرم‌فاکتور ارائه شده در این زمینه، یوگا لنوو است که حالا کمپانی ژاپنی پاناسونیک نیز محصول مشابه‌ آن را معرفی کرده است.




لپ‌تاپ تبدیل شدنی CF-MX3 پاناسونیک مجهز به یک صفحه نمایش 12.5 اینچ با رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل است. از دیگر مشخصات سخت افزاری این کامپیوتر می‌توان به باتری جدا شدنی با طول عمر 14 تا 15 ساعت، سیستم عامل ویندزو 8.1، قلم دیجیتال و درایو DVD داخلی اشاره کرد.

کمتر لپ‌تاپ تبدیل شدنی وارد بازار شده است که دارای درایو اپتیکال باشد، اما پاناسونیک توانسته یک درایو DVD را در محصول جدید خود قرار دهد تا کاربرانی که هنوز اطلاعات خود را از طریق CD یا DVD جابجا می‌کنند، ناامید نشوند.

CF-MX3 همچنین مجهز به پردازنده Core i5-4200U یا Core i7-4500U، حافظه رم 4 گیگابایت و حافظه ذخیره سازی SSD با ظرفیت 128 گیگابایت است.

این لپ‌تاپ دارای دو درگاه USB 3.0، خروجی‌های HDMI، VGA و درگاه کارت حافظه SD است. وزن این دستگاه نیز 1.2 کیلوگرم اعلام شده است.

پاناسونیک هنوز قیمت CF-MX3 را اعلام نکرده، اما قرار است از ماه آینده وارد بازار ژاپن شود.