iWatch



اپل اخیراٌ دو متخصص تجهیزات پوشیدنی پزشکی را به استخدام خود درآورده که گمانه‌زنی‌ها را در مورد وجود عملکردهای مرتبط با حیطه سلامت، در ساعت هوشمند این شرکت تقویت می‌کند. در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به آخرین اقدام اپل در این زمینه.



Nancy Dougherty، کارمند سابق Sano Intelligence، یکی از این دو شخص است که به استخدام اپل در آمده و بعنوان یک مهندس سخت‌افزار دیگر به تیم iWatch اضافه خواهد شد. Dougherty مسیری را توسعه داده است که از مجموعه‌ای میکروسوزن تشکیل شده و برای اندازه‌گیری سطح گلوکوز و پتاسیم، مورد استفاده قرار می‌گیرد. فراهم آوردن امکان تست میزان قند خون بصورت بدون درد توسط iWatch، می‌تواند پیشرفت بزرگی برای اپل محسوب شود؛ اگرچه چنین چیزی هدف بسیار بزرگی برای نسخه ابتدایی این ساعت هوشمند محسوب می‌شود و احتمال مواجه شدن با آن در حال حاضر پایین است. چنین ویژگی نیاز به تاییدیه FDA ( سازمان مدیریت غذا و دارو) خواهد داشت.

اپل همچنین Ravi Narasimhan را نیز به استخدام خود در آورده است که از اعضای مهم تیم تحقیق و توسعه‌ی شرکت Vital Connects بوده است. این شرکت یک مانیتور یک‌بار مصرف تولید کرده است که می‌تواند برای بررسی وضعیت الکتروکاردیوگرافی، درجه حرارت و حرکات در طول سه شبانه‌روز مورد استفاده قرار گیرد. 

افرادی که با تکنولوژی آشنا بوده و با آن خو گرفته‌اند، در حال پیرتر شدن هستند و هر چه به سن آن‌ها افزوده می‌شود، استفاده از همان تکنولوژی که با آن بزرگ شده‌اند برای کنترل کردن وضعیت سلامت خود، به نظر عاقلانه می‌رسد؛ و البته این فرصت مناسبی از نظر بازاریابی خواهد بود. این مسأله به این معنا می‌باشدکه ممکن است در آینده شاهد سنسورهای مرتبط با سلامت بسیاری برای آیفون، آیپد و آی‌واچ باشیم.

با تمام این گمانه‌زنی‌ها، به نظر می‌رسد اپل در مراحل تولید ساعت هوشمند خود به مشکل بر خورده است؛ ساعت هوشمندی که همچنان انتظار می‌رود در نیمه دوم سال جاری شاهد عرضه‌ی آن باشیم.