همانطور که پیش ازاین نیز اشاره کردیم روت کردن به شما اختیارات بسیار زیادی می‌دهد اختیاراتی که به نصب رام‌های سفارشی و تم‌های خاص محدود نمی‌شود. به کمک اپ‌هایی که در ادامه به شما معرفی می‌کنید می‌توانید قدرت خود را در ابزار اندرویدی باز هم بیشتر افزایش دهید. پس در ادامه با ما همراه باشید.




دلایلی زیادی وجود دارد که بخواهید ابزار اندرویدی خود را روت کنید، می‌توانید با این کار افزارهای بدرد نخور را پاک کنید، رام‌های سفارشی نصب کنید، سرعت پردازنده خود را اورکلاک کنید یا ابزار خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که تنها کار دلخواه شما را انجام دهد نه بیشتر و نه کمتر! در زیر با چند اپ مخصوص روت آشنا می‌شوید:

Titanium Backup

این اپ را از ساده ترین حالت شروع می‌کنیم. از اسمش هم معملوم است با آن می‌توانید از ابزار خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. ضمن اینکه می‌توانید به کمک این اپ نسخه‌های آرشیوی از تمام اپ‌های خود بر روی کارت حافظه داشته باشید. دستگاهتان کاملا بهم ریخته و برنامه‌ها را اجرا نمی‌کند کافی است مجدد به سراغ پشتیبان‌های گرفته شده بروید تا اپ هایتان را مجددا و به سادگی نصب کنید. همچنین به کمک این اپ می‌توانید سایر برنامه‌ها به دلخواه خودتان را کاملا از دستگاه حذف یا freeze کنید.

Titanium-Backup

Rom Toolbox

این اپ اگرچه پولی است ولی می‌توان به کمک نسخه رایگان آن هم کارهای زیادی انجام داد. مورد دلخواه من در مورد این اپ امکان قرار دادن انیمیشن بوت دلخواه به کمک آن است. به کمک پلاگین‌های این اپ نیز می‌توانید قابلیت‌های آن را افزایش دهید، مثلا با آن خط (فونت) دلخواه خود را نصب کنید.

rtl

CleanMaster

بر خلاف اپ‌های بالا این مورد حتی به روت کردن هم احتیاجی ندارد ولی با اجازه دسترسی روت می‌توانید با آن اپ‌های سیستمی را کاملا ببندید (این کار را آگاهانه و با دقت انجام دهید) و سرعت سیستم خود را به شدت افزایش دهید.

Untitled-1

Ad Free Android

این مورد تنها به صورت فایل apk وجود دارد و در Play Store نمی‌توانید آن را پیدا کنید. ارزش دانلود و نصب را دارد، حتما باید آن را امتحان کنید. به کمک این اپ می‌توانید تمامی تبلیغات موجود در دستگاهتان را مسدود کنید و از شر آن‌ها خلاص شوید.

Root file browsers

اپ‌های مشابه این کم نیستند، ولی برخی از آن‌ها بهتر از بقیه کار می‌کنند. نکته‌ای که در این بین وجود دارد این است که برخی از آن‌ها امکان مشاهده‌ی فایل‌های مخفی و سیستمی را به شما می‌دهند، تنها باید توجه داشته باشید که نباید هیچ فایلی را بدون اینکه بدانید چیست جابجا یا حذف کنید.

اپ روت محبوب شما چیست؟ در بخش نظرات ما و سایر دوستان را از اپ‌هایی که فکر می‌کنید مفیدند آگاه کنید.