اپل می‌تواند با استفاده از پنل LED جدید، آیفون و آیپد بعدی را نازک‌تر و سبک‌تر نماید



همانطور که همه ما می‌دانیم اپل به طراحی سخت‌افزارهای خود افتخار می‌کند و از خودنمایی در این خصوص لذت می‌برد. این را هم می‌دانیم که یکی از راه‌های مشخص تحت تاثیر قرار دادن افراد در طراحی سخت‌افزار، این است که دستگاه مورد نظر را تا حد امکان بدون قربانی نمودن ارگونومی و عمر باتری نازک‌تر و سبک‌تر نماییم. حال در ادامه به معرفی یکی از راه‌هایی خواهیم پرداخت که اپل ممکن است در نسل بعدی آیفون یا آیپد برای کاهش ضخامت دستگاه‌های خود از آن بهره گیرد.






این اطلاعات از طریق LED Inside و توسط منابع این سایت در زنجیره تامین محصولات اپل بدست آمده است. همانگونه که از نام و موضوع فعالیت این سایت می‌توان حدس زد، به نظر می‌رسد اپل با هدف قرار دادن اجزاء مربوط به نور پشتی LED یا همان LED Backlight بعنوان یک قسمت با پتانسیل تغییر بالا، به دنبال کاهش ضخامت آیفون 6 است. ایده مربوطه از این قرار است که اپل از یک پنل LED جدید با ضخامت 0.4 میلی‌متر استفاده خواهد نمود که 0.2 میلی‌متر نازک‌تر از نمونه‌های پیشین استفاده شده در آیفون 5S است. در حرکتی مشابه، اپل احتمالا در نسل بعدی آیپد از یک پنل 0.6 میلی متری بهره خواهد گرفت که باز هم 0.2 میلی‌متر نازک‌تر از نمونه‌های استفاده شده در آیپد ایر است.

میزان 0.2 میلی‌متر ممکن است چندان زیاد به نظر نرسد ولی همین رقم کوچک فضای افقی 9.7 اینچ در آیپد و احتمالا 4.7 اینچ را در آیفون 6 آزاد خواهد نمود. LED Inside همچنین گزارش می‌دهدکه آیفون  از یک صفحه‌نمایش 4.7 اینچی بهره خواهد گرفت که گزارش‌ها و شایعات پیشین در این خصوص را تایید می‌نماید. اطلاعات بیشتری در این خصوص در دست نیست اما گفته می‌شود که اپل به یک روش جدید برای کاهش وزن فریم دستگاه نیز دست پیدا کرده که به این شرکت امکان تعدیل سایز بزرگ صفحه‌نمایش را خواهد داد.