iPad 2



بنا بر گزارش اپل اینسایدر، کمپانی اپل تولید نسل دوم آیپد را بدلیل کاهش تقاضای آن به مرور متوقف خواهد کرد. آیپد 2 برای اولین بار اوایل سال 2011 معرفی شد و با وجود متوقف شدن تولید نسخه جدیدتر آن، این دستگاه بعنوان یکی از پیشنهادات اپل برای سطوح قیمتی پایین‌تر همچنان در خط تولید قرار داشته است.






بنا به گزارش افراد مطلع از برنامه‌های اپل، این کمپانی با توجه به گرایش بیشتر مشتریان به خریداری نسخه‌های جدیدتر و با امکانات بیشتر آیپد نظیر آیپد مینی و ایر، تصمیم گرفته است که تولید آیپد 2 را کاهش دهد. اپل در حال حاضر به فروش آیپد 2 با قیمت 399 دلار برای نسخه وای‌فای 16 گیگابایتی و 529 دلار برای نسخه سلولار ادامه می‌دهد که 100 دلار از نمونه مشابه آیپد ایر ارزان‌تر محسوب می‌شود. در حال حاضر صحبتی در خصوص اینکه اپل سرانجام چه زمانی فروش آیپد 2 را بدلیل کاهش موجودی انبار متوقف خواهد نمود به میان نیامده است.

آیپد 2 حتی با وجود معرفی آیپد ایر همچنان مورد توجه اشخاص و نیز موسسات آموزشی و اداری است که به دلیل مقرون به صرفه بودن در عین کارآمدی و نیز وجود لوازم جانبی همخوان با پورت سی پین قدیمی همچنان استفاده از آیپد 2 را گزینه مناسبی برای خود به حساب می‌آورند. با این حال با معرفی آیپد ایر فوق باریک و آیپد مینی رتینا در اواخر سال گذشته، فروش آیپد 2 به شکل چشمگیری کاهش پیدا کرد که در نتیجه آن، اپل به این نتیجه رسیده است که ادامه تمرکز بر روی این محصول ارزش مورد انتظار را نخواهد داشت.