LG G2



اخیرا صحبت‌های بسیاری پیرامون پرچمدار آتی ال‌جی یعنی تلفن‌هوشمند G3 شنیده می‌شود. نسل پیشین این تلفن‌هوشمند که G2 نام داشت، سال گذشته با ورود به بازار توانست نظر مثبت طیف وسیعی از کارشناسان و البته خریداران را به خود جلب کند؛ به خصوص دوربین بسیار خوب آن که بازده بسیار خوبی را در شرایط کم نور از خود به نمایش گذاشت. اما نسل جدید این تلفن‌هوشمند نیز خواهد توانست همچون G2 شگفتی ساز باشد؟ خبرهای درز کرده از آن نیز که حاکی از این موضوع هستند.



بر اساس یک توئیت که در حساب کاربری evleaks منتشر شده، به نظر می‌رسد که جی3 مجهز به یک صفحه نمایش با رزولوشن QHD یعنی با رزولوشن 2560 در 1440 پیکسل است. پیش‌تر شایعات بسیاری مبنی بر استفاده از این صفحه نمایش در گوشی گلکسی اس 5 سامسونگ نیز شنیده شده بود، اما در نهایت سامسونگ در پرچمدار جدید خود از آن استفاده ننمود. حال، باید دید که آیا گوشی جدید ال‌جی مجهز به صفحه نمایش با این رزولوشن خواهد بود یا خیر؟

Evleaks در توئیت خود، یک پروفایل در UA را مورد استناد قرار داده که در آن ذکر شده که صفحه نمایش گوشی جی3 با رزولوشن 2560 در 1440 عرضه خواهد شد که با این اوصاف این گوشی وارد قلمرو QHD خواهد شد. اگر چه در این پروفایل نامی از LG G3 مشاده نمی‌شود، اما از نام مستعار D850 استفاده شده که از بسیاری جهات نام دیگر جی3 تلقی می‌شود.

استفاده از صفحات نمایش با رزولوشن QHD در گوشی‌های موبایل چندان رایج نیست. در حال حاضر نیز تنها دو کمپانی، استفاده از این صفحات نمایش در محصولات خود را تایید نموده‌اند. این دو گوشی عبارت اند از Vivo Xplay 3S و Oppo Find 7. پیش از این نیز شایع شده بود که گلکسی اس 5 سامسونگ نیز به یک صفحه نمایش با رزولوشن QHD مجهز است، اما در نهایت این گوشی با صفحه نمایش با رزولوشن تمام اچ‌دی عرضه شد.

البته برخی معتقدند که سامسونگ به زودی یک نسخه از گلکسی اس 5 را که مجهز به صفحه نمایش QHD است را معرفی خواهد کرد. این موضوع چندان هم دور از ذهن به نظر نمی‌رسد زیرا پیش‌تر نیز سامسونگ مدل‌های گوناگونی از گلکسی اس 4 را روانه بازار کرد.

با این اوصاف در حال حاضر تنها دو کمپانی Vivo و Oppo گوشی‌هایی مجهز به این صفحات نمایش را در دست تولید دارند. چنانچه ال‌جی نیز پرچمدار بعدی خود را به این صفحه نمایش تجهیز نماید، به دو شرکت فوق خواهد پیوست. البته از آنجایی که معرفی این محصول جدید قرار است خرداد سال آتی یعنی حدودا سه ماه دیگر انجام گیرد، در آینده نزدیک اطلاعات بیشتری از این گوشی به بیرون درز خواهد کرد.