ایکس‌باکس وان، نسخه‌ی بازی Titanfall



گزارش گروه NPD برای ماه مارس میلادی منتشر شد که حاوی اطلاعاتی در مورد میزان فروش کنسول‌های بازی است. همانطور که پیش از این نیز در زومیت خواندید، سونی با فروش 7 میلیون دستگاه کنسول پلی‌استیشن 4 ، فراتر از پیش‌بینی های خود حرکت کرده است. اما وضعیت برای ایکس‌باکس وان مایکروسافت چگونه است؟




ردموندی‌های به واسطه‌ی انتشار بازی Titanfall، ماه گذشته را با آمار درخشانی به پایان برده‌اند، بطوریکه کسب عنوان پرفروش‌ترین بازی ماه گذشته را می‌توان گواهی بر این ادعا عنوان کرد. هرچند مایکروسافت موفق به فروش پنج میلیون دستگاه ایکس‌باکس وان شده است، اما این میزان فروش هنوز در پس پلی‌استیشن ۴ سونی با آمار فروش ۷ میلیون دستگاهی قرار گرفته است.

براساس گزارش منتشر شده توسط NPD، در ماه مارس مایکروسافت موفق به فروش 311,000 کنسول در آمریکا شده است که در مقایسه با ایکس‌باکس 360 با آمار فروش 111,000 نسخه در مدت مشابه، رقم فوق‌العاده خوبی است. این آمار نشان از افزایش فروش ایکس‌باکس وان به میزان ۶۰ درصد است. با احتساب فروش بازی‌های هر دو کنسول، 4.1 میلیون بازی به فروش رسیده است که 1.4 میلیون از این بازی‌ها به ایکس‌باکس وان تعلق دارد.

ایکس‌باکس وان در ماه مارس چهار عنوان از بهترین بازی‌های عرضه شده را در میان بازی‌های کنسول به خود اختصاص داده است که شامل Cal of Duty: Ghosts، Plants vs. Zmbies: Garden Warfare، Metal Gear Solid V: Ground Zeroes و Titanfall است. در مورد بازی Titanfall، سونی نیز شانس بهره‌برداری از این بازی را به‌عنوان یک بازی اختصاصی داشت، اما بنا به دلایلی این فرصت را از دست داد و ردموندی‌ها به نحو احسن از این فرصت استفاده کردند.

یوسف‌ مهدی، قائم‌مقام بخش بازاریابی، استراتژی و تجارت ایکس‌باکس در اظهار نظری از استقبال بی‌نظیر از این بازی حیرت زده شده است:

تیم توسعه‌دهنده‌ی ایکس‌باکس به‌همراه من این شانس را داشتیم تا در آستین تگزاس حضور داشته و در زمان عرضه‌ی بازی Titanfall‌درکنار هواداران باشیم. استقبال از این بازی بی‌نظیر بود و علاقه و اشتیاق بازی‌کنندگان برای خرید این بازی بسیار حیرت انگیز بود.