شیشه‌های مقاوم برای جام‌جهانی 


کمپانی AGC همچون بسیاری از کمپانی‌های دخیل در برگزاری جام‌جهانی فوتبال سال 2014، پرده از آخرین محصول خود برداشت. این کمپانی در زمینه‌ی تولید نیمکت‌ها و شیشه‌های محافظ نیمکت تبدیل می‌کند. نسل جدید این نیمکت‌ها با بهره‌گیری از سقف شیشه‌ای که با استفاده از ترکیبات شیمیایی مقاوم‌سازی شده است، روانه‌ی مسابقات خواهد شد. ضمناً این نیمکت‌ها پایداری بالایی داشته و در برابر انواع آسیب‌ها مقاومت بالایی از خود نمایش می‌دهند و نمونه‌ی تکامل‌یافته‌‌ای است که سال پیش در مسابقات جام کنفدراسیون‌ها مورد استفاده قرار گرفت.




در واقع فناوری مورد استفاده در توسعه‌ی قسمت‌های شیشه‌ای این نیمکت، در ساخت گجت‌هایی چون تلفن‌های‌هوشمند و تبلت‌ها به کار گرفته می‌شود که در گستره‌ی وسیع‌تری برای ساخت و توسعه‌ی قسمت‌های شیشه‌ای نیمکت‌های فوتبال مورد استفاده قرار گرفته است.

برای ساخت نیمکت بازیکنان نیز کاملاً از موادی استفاده شده که توسط AGC توسعه داده شده است که از جمله‌ی آن می‌توان به فریم‌های پلاستیک تقویت شده با روکشی پلیمری اشاره کرد که در تمامی ورزشگاه‌های بازی‌ها، مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های شیشه‌های مورد استفاده در نیمکت‌های جدید، شفافیت بالا است که ماحصل استفاده از روکشی ضد انعکاس است که منجر به کاهش انعکاس نور در این شیشه‌ها به میزان ۱۳ برابر یک شیشه‌ی معمولی شده است. این اقدامات در جهت افزایش میدان دید انجام شده است.

AGC برای محافظت از بازیکنان و نیمکت‌نشینان نیز کم نگذاشته است. پوشش مورد استفاده در این نیمکت‌ها از نوع تقویت شده‌ی Dragontrail است که در تلفن‌های‌هوشمندی چون اکسپریا Z نیز از آن برای محافظت صفحه‌ی نمایش بهره گرفته شده. این نوع از شیشه با داشتن ویژگی‌های چون پایین‌ترین فشار ممکن در مرکز و همچنین داشتن لقب فشرده‌ترین ساختار ممکن بسیار شناخته شده است. جدیدترین محصول تولید شده با استفاده از این فناوری در جریان برگزاری CES 2014 به نمایش گذاشته شد که نسبت به نسل اول آن ۳۰ درصد مقاوم‌‌تر شده است.

همچون نمونه‌های بکار برده شده در جام کنفدراسیون‌ها، این نیمکت‌ها نیز مقاوت بالایی در برابر خراش، تغییر حالت در اثر فشارهای وارده و همچنین شرایط محیطی همچون رطوبت و گرمای شدید را دارا هستند.

این کمپانی در سال 2012 میلادی برای اولین بار به‌عنوان اولین کمپانی دارنده‌ی گواهی فیفا به‌منظور ساخت نیمکت‌ها و توسعه‌ی شیشه‌های مقاوم مورد استفاده در این محصولات شناخته شد که از آن تاریخ به بعد در جام‌های مختلف، محصولات جدید خود را در اختیار مسئولین برگزاری قرار می‌دهد.