آیا اپل بدنبال تحول در OS X است؟ 


ظاهرا اپل در نسخه جدید Mac OSX با ایجاد تغییرات اساسی در مرکز اعلانیه‌ها و بازنگری در داک پایین صفحه، قصد دارد تا جای ممکن همخوانی بیشتری بین سیستم عامل ابزارهای موبایل و کامپیوتر‌های رومیزی خود ایجاد کند. عکس‌های فاش شده از Mac OS X 10.10  به خوبی شباهت این سیستم‌عامل با iOS‌ را نشان می‌دهند.



تنها چند ساعت تا نطق اپل در کنفرانس سالانه‌اش WWDC باقی مانده، جایی که تیم کوک و همرا‌هانش از تازه‌ترین بروز رسانی‌ها در نرم‌افزا‌رها و محصولات اپل پرده بر می‌دارد. ‌یکی از این بروز‌رسانی‌ها به سیستم عامل مک اختصاص پیدا می‌کند.

طبق معمول پیش از برگزاری WWDC خبرها و اطلاعت زودهنگامی پیرامون آن فاش می‌شود، این بار تعدادی عکس به دستمان رسیده که در آنها تصاویری مربوط به مرکز اعلانیه‌ها، داک، ابزار جستجو Spotlight، مرکز کنترل (چیزی شبیه به مرکز کنترل آی او‌اس)، مرورگر سافاری بهبود یافته است. هیچ یک از این تغییرات به نظر انقلابی نمی‌آیند، هرچند اینطور که پیدا است اپل دستی به سر و گوش Spotlite‌ کشیده  و حالا دسترسی به آن سریع‌تر از قبل شده است و همچنین با ابزار قدرتمند و کارمد Alfred یکپارچه و سازگاری بهتری پیدا کرده است. (Alfred ابزاری قدرتمند برای جستجو در سیستم عامل مک است که برخی از کاربران به عنوان جایگزین Spotlite استفاده می‌کنند.)

scr mac

اپل پیش از شروع WWDC محیط اطراف کنفرانس را با بنرهای iOS 8‌ و OS X تزئین کرده بود، اپل همواره سعی بر این داشته تا پلتفرم موبایل و کامپیوترش را تا جای ممکن به هم نزدیک کند و حالا با این خبر بیش از پیش به این روی کرد دامن زنده است.