ترنسفورمربوک V


به‌نظر می‌رسد ایسوس علاقه‌ی عجیبی به تولید ابزار‌های هیبریدی دارد. در جریان برگزاری نمایشگاه کامپیوتکس 2014 کمپانی ایسوس پرده از نوت‌بوک هیبریدی ویندوزی خود با قابلیت جداسازی تلفن‌هوشمند اندرویدی برداشت.




 ایسوس در این محصول یک تلفن‌هوشمند اندرویدی را در قلب لپ‌تاپ ویندوزی جای داده است. صفحه‌ی نمایش این لپ‌تاپ/تبلت 12.5 اینچ است که سیستم‌عامل ویندوز 8.1 روی پردازنده‌ی اینتلی آن قرار گرفته است. در کنار این لپ‌تاپ یک تلفن‌هوشمند 5.5 اینچی شبیه به Zenfone نیز قرار گرفته است که با اندروید 4.4 همراه شده است. این تلفن‌هوشمند اولین محصول اندرویدی است که با تراشه‌ی 64 بیتی چهارهسته‌ای اینتل اتم از سری تراشه‌های مورفیلد همراه شده است. لازم‌به ذکر است که این تلفن‌هوشمند قابلیت پشتیبانی از شبکه‌های LTE را نیز دارا است. زمانی که تلفن‌هوشمند را در پشت لپ‌تاپ قرار می‌دهید، پنجره‌ای در ویندوز 8 به نمایش اینترفیس تلفن‌هوشمند می‌پردازد که با کلیک روی آن می‌توانید لپ‌تاپ را به تبلتی غول‌پیکر اندرویدی تبدیل کنید. این محصول را می‌توان پنج حالت مختلف مورد استفاده قرار داد که شامل تبلت ویندوزی، لپ‌تاپ ویندوزی، تلفن‌هوشمند اندرویدی، تبلت اندرویدی و لپ‌تاپ اندرویدی است.

تبلت 800 گرمی این ترنسفومربوک V با یک صفحه‌ی نمایش 12.5 اینچی HD  از نوع، چهار گیگابایت حافظه‌ی رم و باتری 28 وات ساعتی همراه شده است که براساس اطلاعات ارائه شده قادر است تا انرژی این تبلت را برای 10 ساعت وب‌گردی تامین کند.این تبلت با یک حافظه‌ی فلش 128 گیگابایتی همراه شده است که می‌توان در صورت نیاز از هارد 1 ترابایتی موجود در داک کیبرد بدون باتری نیز استفاده کرد. تلفن‌هوشمند دارای وزنی برابر 140 گرم است که از یک باتری 2,500 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد.  همچنین باید به حافظه‌ی 2 گیگابایتی این تلفن‌هوشمند در کنار حافظه‌ی داخلی ۱۶ گیگابایتی آن اشاره کرد. این تلفن‌هوشمند از یک دوربین ۸ مگاپیکسلی در عقب و ۲ مگاپیکسلی در جلو بهره می‌برد.