Moto X


بر هیچ‌کس پوشیده نیست که موتورولا در حال ساخت جایگزین Moto X است. این موضوع پیش از این نیز توسط منابع مختلف تایید شده بود. اما حالا یکی از مدیران رده بالای موتورولا  به صورت غیرمستقیم به یک تلفن هوشمند با صفحه نمایش 1080p اشاره کرده است.




هرچند اغلب تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند در دنیا نسبت به ساخت تلفن با صفحه نمایش 1080p اقدام کرده‌اند، اما موتورولا هنوز هیچ تلفنی که صفحه نمایش آن از این رزولوشن پشتیبانی کند، ندارد. حال به نظر می‌رسد که این کمپانی که حالا بخشی از ابرکمپانی چینی لنوو محسوب می‌شود نیز قصد دارد تلفن 1080p تولید کند.

پانیت سانی، قائم مقام بخش مدیریت محصول موتورولا، در صفحه گوگل پلاس خود به این موضوع اشاره کرده است. البته هنوز مشخص نیست که تلفن بعدی این شرکت با چه نامی روانه بازار خواهد شد و مشخصات فنی آن چه خواهد بود، اما برخی بر این باورند که این تلفن، Moto X+1 نام‌گذاری خواهد شد.

شایعات به صفحه نمایش ۵.۲ اینچ با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل برای Moto X+1 اشاره دارند که تراکم ۴۲۳ پیکسل در اینچ را ارائه می‌کند.

حال باید منتظر ماند و دید آیا موتورولا می‌تواند همچون نسل قبل Moto X، تلفنی خوش ساخت و با کیفیت، اما ارزان قیمت را راهی بازار کند یا خیر. در این راه توان تولیدی بسیار بالای لنوو نیز می‌تواند کمک محسوسی باشد تا موتورولا بتواند به دوران اوج خود باز گردد. کاری که گوگل در انجام آن ناموفق بود و نهایتا مجبور شد موتورولا را به لنوو بفروشد.