GER-POR

 


این روزها سراسر جهان در شور و اشتیاق جام‌جهانی فوتبال به سر می‌برد. این موضوع تمامی ابعاد مختلف زندگی ما را تحت‌تأثیر قرار داده؛ بطوریکه دره‌ی سیلیکون نیز از این موضوع بی‌بهره نبوده است. طبق سنت همیشگی، صفحه‌ی خانگی گوگل نیز با Doodleهای متنوع مرتبط با جام‌جهانی، کاربران را همراهی می‌کند.




گوگل به مناسبت آغاز جام‌جهانی 2014 برزیل، صفحه‌ی خانگی خود را مزین به Doodle کرد که به افتخار کشور میزبان شامل فاکتورهایی مرتبط با سرزمین قهوه است. اما این پایان کار نبوده و غول جستجو با توجه به بازی‌های برگزار شده، هر روز Doodle جدید را روی صفحه‌ی خانگی خود قرار می‌دهد.

گوگل پیش از بازی‌های جام‌جهانی، Doodle مرتبط با آن بازی را طراحی کرده و روی صفحه‌ی خانگی خود قرار می‌دهد؛ حتی روز پدر نیز منجر به حذف توپ از Doodle مربوط به این روز نشده و همانطور که در تصویر مربوطه نیز ملاحظه می‌کند، یکی از Oها در نام گوگل با به‌عنوان پدر و o دیگر با ساختار کوچکتر به عنوان تمثیلی از فرزند به‌کار برده شده است که وجود توپ، ترکیبی از وقایع این روزها یعنی تلاقی جام‌جهانی و روز پدر است.

برخی از Doodleها دارای ساختار تعاملی بوده و محتوای آن‌ها در طول بازی با توجه به شرایط لحظه‌ای بازی تغییر می‌کند. برای مثال می‌توان از نمونه‌ی طراحی شده برای بازی کاستاریکا و اروگوئه نام برد که طی آن با به ثمر رسیدن گل، طرفدارن نمایش داده شده به شادی پرداخته و مربی تیمی که گل را دریافت کرده، حرکاتی را به نشانه‌ی ناراحتی نمایش می‌دهد.

در ادامه می‌توانید 10 عدد از جالب‌ترین این Doodleها را به نظاره بنشینید.

برزیل گوگل

JPN-COT

شیلی مقابل استرالیا

Chile-Australia-Google

ایتالیا مقابل انگلستان

ENG-ITA

هلند مقابل اسپانیا

ESP-NED

آلمان مقابل پرتغال

GER-POR

مکزیک مقابل کامرون

MEX-CAM

اروگوئه مقابل کاستاریکا

URU-CRC

تلاقی روز پدر با جام‌جهانی

World-Cup-Fathers-Day

غنا مقابل آمریکا

USA-GHA

موج مکزیکی گوگلی

World-Cup-Wave

لازم به ذکر است که متأسفانه گوگل، Doodle خاصی را برای بازی تیم ملی کشورمان و تیم نیجریه طراحی نکرده است.