نمونه‌ی ساختگی آیپدایر


هنوز ماه‌ها تا زمان برگزاری مراسم معرفی محصولات اپل در فصل پاییز باقی مانده که به‌نوعی تبدیل به یک سنت شده است. با وجود فاصله‌ی زمانی باقی‌مانده تا معرفی محصولات جدید، شاهد انتشار اخبار و شایعات بسیاری در مورد این ابزار‌ها هستیم. حجم بسیاری از مطالبی که تاکنون منتشر شده، متعلق به نسل جدید آیفون بوده؛ اما هم‌اکنون شایعاتی در مورد نسل بعدی تبلت اپل نیز منتشر شده است.




هنوز نمی‌توان در مورد اسم نسل جدید آیپدهای اپل به قطعیت سخن گفت؛ شاید آیپد ۶ یا آیپدایر ۲ نامی باشد که اپل برای این محصول در نظر گرفته است. تصویری که ادعا می‌شود نمایانگر جزئیات ظاهری نسل جدید آیپد است، دارای تغییراتی نسبت به نسخه‌ی کنونی بوده که می‌توان عمده‌ترین این تغییرات را تعبیه حسگر اثر انگشت در آن خواند. پیش از این نیز اخبار متعددی شامل پیش‌بینی کارشناسان یا گمانه‌زنی‌های انجام شده، حکایت از اضافه‌شدن سنسور اثر انگشت به نسل جدید تبلت اپل داشتند. همچنین برخی دیگر از شنیده‌ها نیز تراشه‌ی A8 را به‌عنوان قلب تپنده‌ی نسل جدید آیپد معرفی کرده‌اند.

با نگاهی به تصاویری که از لبه‌های این تبلت منتشر شده، می‌توان کلیدهای تنظیم صدا و همچنین کلید مخصوص به قفل صفحه‌ی نمایش را در محل‌های کنونی آن مشاهده کرد. همچنین می‌توان حفره‌ی قرار گرفته در کنار دوربین را ردپایی از محل قرارگیری میکروفون خواند که نشان از تغییر محل آن دارد. علاوه بر تراشه‌ی مورد استفاده در این تبلت، هنوز اطلاعاتی از سایر مشخصات فنی آن در دست نیست. یقیناً نمی‌توان این نمونه‌ی ساختگی یا اصطلاحاً Mock Up را به‌عنوان آنچه که اپل معرفی خواهد کرد، در نظر گرفت.