ساعت‌هوشمند Moment


در دو سال اخیر شاهد معرفی نمونه‌های مختلفی از گجت‌های پوشیدنی توسط کمپانی‌های بزرگی چون پبل، سامسونگ و سونی بوده‌ایم که با محصولات از اپل، موتورولا و ال‌جی در سال جاری میلادی همراه خواهند شد. در این بین کمپانی‌هایی چون Momentum نیز نمونه‌هایی را با ویژگی‌هایی چون عمر باتری 30 روزه و طراحی مدرن معرفی نموده‌اند.




همانطور که در ویدئوی مربوط به این ساعت‌هوشمند نیز ملاحظه می‌کنید، Moment بسیار زیبا است. این زیبایی برگرفته از طراحی دست‌بند گونه‌ی این محصول است که اینترفیس مربوط به ساعت در روی آن قرار گرفته است. در حالی که صفحه‌ی مربوط به پیام‌ها در نقطه‌ی متقارن جایی که ساعت قابل رویت است، قرار گرفته تا حریم خصوصی کاربر حفظ شود. در واقع روی مچ، ساعت قرار دارد و در زیر آن محل نمایش پیام‌ها (اگر ویدیو را تماشا کنید به خوبی متوجه طراحی ساعت مومنت خواهید شد.) تمامی سطح این ساعت‌هوشمند از یک صفحه‌ی نمایش با تراکم 150 نقطه در اینچ پوشیده شده است. همچنین در قسمت زیرین این دست‌بند می‌توان از یک کیبرد QWERTY نیز بهره برد که استفاده از آن در اینگونه محصولات کمی غیرمعقول است.

Momentum در این ساعت از یک باتری خمیده‌ استفاده کرده که آن را در بدنه‌ی 0.9 میلی‌متری این ساعت جای داده است. وزن این ساعت‌هوشمند نیز برابر ۱۰۰ گرم است. این کمپانی در داخل این ساعت‌هوشمند محلی را برای تعبیه سنسورهای سنجش سلامتی در نظر گرفته است که می‌توان در نسخه‌های بعدی از آن بهره برد.

مومنت در نظر دارد تا هر یک از این نمونه‌ها را با قیمتی 230 دلاری روانه‌ی بازار کند؛ اما همه چیز در گرو جذب سرمایه‌ی اولیه 300,000 دلاری در کیک‌استارتر است تا از طریق آن قادر به ساخت ۵۰۰ نمونه از این ساعت‌هوشمند باشند.