آی‌مک


بدون شک آی‌مک یکی از بهترین گزینه‌هایی است که کاربران در صورت تمایل به خرید آل-این-وان‌ها در نظر می‌گیرند. درصورتی که قیمت بالای این محصول یکی از دلایل حذف آن از لیست خرید شما است، باید بدانید که اپل از نسخه‌‌ی جدید آی‌مک با صفحه‌ی نمایش ۲۱ اینچی پرده برداشت که قیمت نسخه‌ی پایه‌ی آن 1,099 دلار است.




یقیناً اپل بازنگری‌هایی را در این نسخه انجام داده تا قادر به کاهش قیمت این محصول زیبا به اندازه‌ی 200 دلار باشد. برای مثال می‌توان به پردازنده‌ی این محصول اشاره کرد. اپل در آی‌مک جدید از پردازنده‌ی Core i5 با فرکانس کاری 1.4 گیگاهرتزی استفاده کرده است که میراث‌داران جابز در مک‌بوک ایر نیز از آن بهره برده‌اند. همچنین یک هارددیسک 500 گیگابایتی برای رفع نیازهای شما برای ذخیره‌ی اطلاعات به‌کار گرفته شده که تنها گزینه‌ی پیش روی شما نبوده و می‌توان آن را به یک نمونه‌ی 1 ترابایتی افزایش داده یا درصورت اهمیت سرعت دسترسی، یک حافظه‌ی SSD با ظرفیت 256 گیگابایتی نیز قابل سفارش است.

نباید تا زمان عرضه‌ی پردازنده‌های کلاس دسکتاپ Broadwell اینتل، انتظار تغییرات اساسی در آی‌مک را داشته باشیم. نسخه‌ی جدید برای تکمیل تجهیزات مدارس و همچنین برای افرادی مناسب است که تنها کمبود 200 دلار آن‌ها را از خرید آی‌مک بازداشته است، هرچند تجهیز مدارس با استفاده از این آی‌مک‌ها ارزان شده نیز برای ما مفهوم نامانوسی است!