همگام‌سازی رمزعبور در IE11 


مایکروسافت این روزها در حال گذار به سمت یکپارچه‌سازی اکوسیتسم خود است. این کمپانی اخیراً امکان همگام‌سازی رمز‌های عبور را در اینترنت اکسپلورر ۱۱ بین ویندوز و ویندوزفون ۸.۱ ممکن کرده است که مطمئناً یک ویژگی بسیار کاربردی برای افرادی است که در حال استفاده از ابزار‌های مختلف مبتنی بر اکوسیستم مایکروسافت هستند.




در آخرین نسخه از سیستم‌عامل‌های مربوط به پی‌سی و تلفن‌های‌هوشمند مایکروسافت، رمز‌های عبور وارد شده در مرورگر اینترنت اکسپلورر، در هر دو نسخه‌ی سیستم‌عامل همگام خواهد شد.

براساس اطلاعاتی که روز دوشنبه در وبلاگ مایکروسافت منتشر شده، رمز عبور وارد شده در نسخه‌ی دسکتاپ اینترنت‌اکسپلورر سیستم‌عامل ویندوز، در اینترنت اکسپلورر ویندوزفون ۸.۱ نیز در دسترس بوده و کاربر نیازی به ورود دوباره‌ی آن نخواهد نداشت.

کلمات عبور یکی از حساس‌ترین بخش‌های دنیای رایانه‌ها هستند و از این‌رو بسیار طبیعی است که کمپانی‌ها به‌منظور سهولت استفاده از اکوسیستم خود و همچنین بالا‌بردن امنیت، چنین روابطی را ایجاد نمایند. استفاده از چنین امکانی به‌منظور تسهیل وارد‌کردن رمزهای عبور، مخصوصاً در تلفن‌های‌هوشمند که وارد‌کردن عبارات که از ترکیب حروف، اعداد و نمادها تشکیل یافته‌اند، بسیار کاربردی است.

همچنین وجود چنین قابلیتی منجر به بالا رفتن استفاده از مرورگر به‌دلیل سهولت مدیریت حساب‌های کاربری خواهد شد. یقیناً مایکروسافت در پی آن است تا کاربران وفادار خود را با وجود رقبای قدرتمندی چون گوگل‌کروم و فایرفاکس در دسکتاپ و همچنین سافاری و کروم در تلفن‌های‌هوشمند حفظ کند.

مایکروسافت گزینه‌ی دیگری را نیز برای جذب کاربران به سمت خود دارد که در زمینه‌ی اپلیکیشن‌های موجود در فروشگاه اپلیکیشن‌های مایکروسافت است. این اپلیکیشن‌ها می‌توانند با استفاده از فناوری تحت وب Web Authentication Broker بصورت خودکار وارد حساب‌کاربری شوند.

استفاده از سرویس‌های همگام‌سازی، امروزه به یکی از کلیدی‌ترین موارد در سهولت استفاده از ابزار‌ها تبدیل شده‌اند؛ از این‌رو بسیاری از کمپانی‌ها برای حفظ کاربران فعلی و جذب کاربران جدید، در پی پیاده‌سازی چنین سیستم‌هایی هستند.