نسخه ۵.۵ اینچی آیفون ۶، لرزش گیر اپتیکال خواهد داشت 


انتظار می‌رود اپل در شهریور ماه امسال از آیفون ۶ رونمایی کند. بسیاری بر این باورند که این تلفن در دو نسخه ۴.۷  و ۵.۵ اینچی راهی بازار خواهد شد. امروز نیز شایعات جدیدی درباره این دو نسخه از آیفون ۶ مطرح شده است که به لرزش گیر اپتیکال (OIS) اشاره دارند.




براساس گزارش اپل-اینسایدر که به نقل از تحلیل‌گر ارشد KGI نوشته شده، نسخه ۵.۵ اینچی آیفون ۶ از لرزش‌گیر اپتیکال پشتیبانی خواهد کرد اما نسخه ۴.۷ اینچی این قابلیت را نخواهد داشت.

لرزش‌گیر اپیتیکال که در پرچمداران نوکیا و برخی از تلفن‌های اندرویدی مانند G2 یا G3 ال‌جی وجود دارد، باعث کاهش اثر منفی لرزش دست بر روی تصویربرداری شده و بازدهی دوربین در عکاسی در نور کم را نیز افزایش می‌دهد.

آیفونهای قبلی همچون بسیاری دیگر از تلفن‌های هوشمند مطرح بازار از مکانیزم نرم‌افزاری برای کاهش لرزش دست بهره می‌بردند که این مکانیزم با پردازش تصویر بصورت نرم‌افزاری انجام می‌شود. حال با اضافه شدن لرزش‌گیر اپتیکال به آیفون ۵.۵ اینچی، این عمل با کیفیت و دقت به مراتب بالاتری انجام خواهد شد. در این گزارش آمده است که آیفون ۴.۷ اینچی نیز از مکانیزم جدیدی برای تصویر برداری بهره می‌برد که خود یک ارتقاء نسبت به آیفون 5s به شمار می‌آید.

گفته می‌شود آیفونهای جدید به دوربین ۱۰ مگاپیکسلی در پشت دستگاه تجهیز خواهند شد. همچنین انتظار می‌رود به همراه این تلفن از A8، سیستم‌-روی-یک-چیپ (SOC) جدید اپل رونمایی شود.