http://bbugmy.com/wp-content/uploads/2014/06/1_FIFA-World-Cup-2014-Live.png


بیش از دو هفته از آغاز جام‌جهانی 2014 برزیل می‌گذرد و تقریباً بخشی از تیم‌های صعود‌کننده به دور حذفی این جام مشخص شده است. فوتبال ورزشی است که ستارگان تیم‌ها در آن نقش پررنگی حتی در افزایش و کاهش طرفداران یک تیم دارد. در ادامه به بررسی بازیکنانی خواهیم پرداخت که با در نظر گرفتن شبکه‌های اجتماعی، محبوب بوده و طرفداران بی‌شماری صفحات شخصی آن‌ها را دنبال می‌کنند.




محبوبیت برای بازیکنان تأثیرگذار، بخشی از بازی فوتبال است. هرچند می‌توان شناخته‌شدن و در مرکز توجه‌بودن را به‌عنوان یک چاقوی دو لبه خواند؛ چراکه با وجود طرفداران دو آتشه برای یک بازیکن، افرادی نیز وجود دارند که از همان بازیکن اظهار تنفر می‌کنند. شاید یکی از شناخته‌شده‌ترین نمونه‌ها کریس‌رونالدو و لئو مسی باشند که علی‌رغم وجود هواداران سینه‌چاک، افرادی نیز وجود دارند که از این ستاره‌ها متنفرند. فاصله‌ی تعامل با بازیکنان محبوب و تعقیب گوشه‌ گوشه‌ی زندگی این افراد، با وجود شبکه‌های اجتماعی راحت‌تر شده است.

توییتر یکی از بهترین راهکارهایی است که این روزها توسط بسیاری از بازیکنان مورد استفاده قرار می‌گیرد. کریستیانو رونالدو محبو‌ب‌ترین بازیکن حال حاضر فیفا است که با داشتن 26.5 میلیون تعقیب‌کننده در توئیتر (و البته در زمان انتشار این مقاله 27.3 میلیون)، لقب محبوب‌ترین بازیکن فوتبال را به خود اختصاص داده است. مجموع توئیت‌های منتشر شده توسط این بازیکن به کمتر از 2,000 عدد می‌رسد؛ اما وی با تعداد بالای طرفداران، نفر دوم را با فاصله‌ی زیادی پشت سر نهاده است. نفر دوم از رده‌بندی محبوب‌ترین بازیکنان، نیمار جونیور است که بیش از 40,000 توئیت پست کرده است.

FiFaTwitter

مهاجم قدرتمند انگلیسی، وین‌رونی جایگاه سوم را با در اختیار داشتن 8.8 میلیون دنبال‌کننده به خود اختصاص داده است. نکته‌ی جالب توجه در مورد رتبه‌های بعدی، تعلق آن به بازیکنان اسپانیایی است که در برزیل وداع زودهنگامی با رقابت‌ها داشت. شاید در صورت صعود تیم ملی کشورمان به دور بعدی رقابت‌ها، علیرضا حقیقی دروازه‌بان خوش‌استیل کشورمان نیز به جمع بازیکنان محبوب فوتبال بپیوندد.