http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/BMW-M3-2015.jpg


همه شما می‌دانید که افزایش قدرت به تنهایی برای رسیدن به قله راندمان و توانایی یک خودرو کافی نیست. در حالی که مدل‌های M ب‌ام‌و همیشه به دارا بودن موتورهای بسیار پرتوان معروف بوده‌اند، از این پس فلسفه جدید کاهش وزن به‌جای افزایش قدرت در اولویت برنامه‌های این سری قرار می‌گیرد.



بدین ترتیب نسبت قدرت به وزن خودرو همچنان رقم بالایی خواهد بود. مدل‌های M3 و M4 جدید نشانه‌های این تفکر و منعکس کننده این استراتژی می‌باشند. با وجودی که این مدل‌ها قوی‌تر از مدل‌های پیشین هستند، اما افزایش تنها در حد 3 درصد می‌باشد یعنی قدرت از 416 به 427 اسب بخار رسیده است. با این حال، کاهش وزن تا 80 کیلوگرم یا 6 درصد می‌باشد.
2015 BMW M3

2015 BMW M3


کاهش اندازه موتور شش سیلندر 3.0 لیتری با توربوشارژر دوقلو با کاهش وزن به کاهش مصرف سوخت و انتشار گازهای آلاینده CO2 نیز تا 28 درصد کمک می‌نماید. اکنون با یک باک پر سوخت تا 161 کیلومتر مسافت بیشتری را نسبت به قبل می‌توان پیمود.
2015 BMW M3 and M4 Press Drive Road America.

2015 BMW M3 and M4 Press Drive Road America


برای کاهش وزن، آلومینیوم نقشی اساسی بازی می‌کند. قسمت جلو و کاپوت هر دو مدل آلومینیومی است. در ساختار شاسی و پیشرانه هم از منیزیوم و فیبر کربن استفاده شده است.
2015 BMW M3 and M4

2015 BMW M3 and M4


ب‌ام‌و اکنون راه‌هایی انحصاری برای تولید صنعتی و انبوه فیبر کربن دارد. کاستن از وزن می‌تواند روی دینامیک خودرو نیز تأثیر مثبتی داشته باشد. باید دید که این روند تا کجا ادامه پیدا می‌کند.
  • BMW_M3_LogoBMW-M4-Coupe
  • BMW_M3_MagsBMW_M3_Engine