LG 105' 4K TV 


سامسونگ به تازگی از تلویزیون فوق عریض 105 اینچی خود با رزولوشن Ultra HD پرده برداشته، اما اگر قادر نیستید مبلغ سرسام آور۱۲۰ هزار دلار را برای آن هزینه کنید، هموطن کره‌ای این شرکت یعنی ال‌جی جایگزین 105 اینچی خود را با رزولوشن 4K برای مصرف‌کنندگانی که قیمت کمتر را مد نظر دارند معرفی کرده است. اما این قیمت چندان هم کم‌تر نیست!




ال‌جی به دلیل استفاده از مقداری پیکسل بیشتر در عرض، این دستگاه را 5K می‌نامد، اما منطقی و علمی‌تر آن است که تلویزیون جدید ال‌جی را همان 4K بدانیم. علاوه بر اسپیکرهای ادغام شده، در صورتی که خبرهایی که از زبان کره‌ای ترجمه شده‌اند صحیح منتقل شده باشد، با قیمت ۱۲۰ میلیون وون کره برای این دستگاه روبرو هستیم که معادل ۱۱۷ هزار دلار است! بله به نظر می‌رسد همچنان نمی‌توان از دستگاه مقرون به‌صرفه‌تر این رده از محصولات انتظار قیمت اغوا کننده‌ای داشت.

این تلویزیون 105 اینچی ال‌جی طی چند روز آینده و در مرحله‌ی اول، ابتدا روانه‌ی بازار کره جنوبی خواهد شد. به این ترتیب، اگر قصد خرید این دستگاه را داشته باشید می‌توانید برای کودکان خود هم بجای پس‌انداز برای دوران دانشگاه‌شان، فیلم‌هایی وصف ناپذیر پخش کرده یا یک تلویزیون اسباب‌بازی هم برای آن‌ها بخرید.

البته طی نمایشگاه CES 2014 حدود قیمت 70 هزار دلار برای این دستگاه حدس زده شده بود که باعث می‌شود به کاهش قیمت آن در بازار جهانی امیدوار باشیم. اما در هر حال، هرچه هم سازندگان رزولوشن و اینچ این پنل‌ها را افزایش دهند، مسلما ارزش هزینه‌ای معادل خرید دو دستگاه خودروی Model 3 تسلا را نخواهند داشت!