Samsung Galaxy S4 


این روزها کمتر کسی است که هنگام صحبت در جمع، از فرصت استفاده نکرده و کمپانی تایوانی HTC را به دلیل کاهش سوددهی و بازاریابی نه چندان موفق ملامت نکند. اما وقتی این داستان را بخوانیم، می‌بینیم که گویا اچ تی سی تصمیم گرفته به جای هیاهو و ولخرجی‌های کلان تبلیغاتی، از راه دیگری وارد شود. ادامه داستان را از دست ندهید.




یکی از کاربران وب سایت ردیت، با نام کاربری TweakThegeek در پستی به از کار افتادن (در واقع ذوب شدن) تلفن گلکسی اس 4 خود اشاره کرده و گفته که با مسئولان سامسونگ تماس گرفته و پس از طرح مشکل خود، قرار شده آن‌ها برای او یک نسخه جایگزین و یک جعبه پستی بفرستند تا او تلفن نابود شده را برای انجام بررسی ارسال کند. به نقل از این کاربر، پس از گذشت یک ماه، یعنی تا همین هفته گذشته هیچ خبری از تلفن جدید نمی‌شود.

اما در این میان، لی مومی، مسئول بخش مدیریت محصول شرکت اچ تی سی که موضوع به گوشش رسیده، تصمیم می‌گیرد به دیدار کاربر ناراضی سامسونگ برود. پس از گفتگویی کوتاه و شنیدن نظرات کاربر و همچنین پیشنهادات او در مورد محصولات اچ تی سی، لی از او می‌پرسد که آیا به گلکسی اس 4 یا محصولات سری گلکسی سامسونگ وابستگی یا علاقه خاصی دارد یا خیر، و اینکه از خدمات مشتریان این شرکت رضایت دارد یا نه. وقتی او جواب منفی می‌دهد، با پیشنهادی غیر منتظره لی مواجه می‌‌شود. خانم مومی به او یک تلفن هوشمند HTC One M8 هدیه داده و می‌گوید: ما همیشه سعی می‌کنیم پذیرای نظرات کاربران در مورد کیفیت محصولات‌ و رقبایمان باشیم.

لی در عوض این پیشنهاد شرطی می‌گذارد: اینکه اگر زمانی سامسونگ تلفن جایگزین را ارسال کرد، TweakTheGeek آن را به یک موسسه خیریه دلخواه، اهدا کند.

شاید بازاریابی وسیع و راه انداختن کمپین‌های بزرگی که پایشان به ترمینال‌های مسافربری و فرودگاه‌های بین‌المللی هم کشیده شود، بتواند آوازه محصولات شرکت را به گوش مردم دنیا برساند، اما تنها با مراقبت و پشتیبانی همیشگی از مشتری است که می‌توان محبوب دل‌ها شد. گستره‌ی‌ فعالیت و بازار تحت تسلط سامسونگ بسیار زیاد است و همین گستردگی و شلوغی شاید توجیهی برای سهل‌انگاری‌های این چنینی باشد، اما در حقیقت زنگ خطری است، که از دوری تدریجی شرکت و کاربران خبر می‌دهد.