تبلت ایسوس 



کمپانی تایوانی ایسوس که در حوزه تبلت‌های اندرویدی تجربیات بسیار موفقی داشته به زودی یک تبلت مجهز به تراشه مورفیلد اینتل را معرفی خواهد کرد. مشخصات اصلی این تبلت که از یک نمایشگر IPS بهره می‌برد در اسناد FCC رویت شده است.



اینتل با وجود تلاش‌های بسیارش برای ورود به دنیای پردازنده‌های تلفن‌های هوشمند، هنوز نتوانسته نسبت به رقبایی چون سامسونگ، کوالکام، انویدیا، مدیاتک و... که همگی از معماری ARM بهره می‌برند، نفوذ لازم در بازار را کسب کند. با این حال اینتل دست از تلاش نکشیده و احتمالا در آینده‌ای نزدیک شاهد یک تبلت دیگر از ایسوس با پردازنده مورفیلد اینتل باشیم.

اخیرا یک مدل تبلت جدید از ایسوس با نام K007 در اسناد FCC رویت شده است. این محصول از یک پردازنده Z3560 اتم اینتل بهره می‌برد. تراشه مورفیلد به کار رفته در این تبلت، در ابتدای سال جاری میلادی معرفی شد و گفته می‌شود که برای سیستم عامل اندروید بهینه شده است.

با وجود آن که اسناد FCC معمولا مشخصات کامل محصولاتی که برای دریافت گواهی مخابراتی ایالات متحده ارائه می‌شوند را روشن نمی‌کنند، در این مورد خاص شاهد لیست کامل مشخصات فنی این تبلت هستیم. بنا به این اسناد، تبلت K007 ایسوس مجهز به یک نمایشگر IPS با رزولوشن ۱۲۰۰ در ۱۹۲۰ پیکسل است. همچنین یک دوربین ۵ مگاپیکسل در پشت و یک دوربین جلو برای مکالمات ویدیویی در آن قرار گرفته‌اند. اتصالات بلوتوث، وای‌فای و جی‌پی‌اس نیز در این تبلت که در دو مدل ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی عرضه خواهد شد وجود دارند.

این اولین همکاری ایسوس یا اینتل نیست و احتمالا به زودی ایسوس تبلت K007 را به طور رسمی معرفی خواهد کرد.