مک‌لارن P1 


مک‌لارن، خودورسازی است که نام آن با تولید خودروهای افسانه‌ای گره خورده است، خواه این خودرو همچون مک‌لارن P1 یا F1 ساخت خود این کمپانی باشد یا همچون مرسدس‌بنز SLR، تنها دست‌نوازشی روی آن کشیده باشد. این کمپانی در نظر دارد تا نسخه‌ای جدید از P1 را در نمایشگاه خودروهای لوکس ساحل Pebble در کالیفرنیای آمریکا رونمایی کند.




مک‌لارن سه سال پیش در جریان برگزاری Pebble Beach Concours d'Elegance اعلام کرد که برنامه‌ای برای سفارشی‌سازی خودروهای خود برای افراد متمول و کلکسیون‌دارها دارد. این برنامه هم‌اکنون با نام عملیات ویژه‌ی مک‌لارن یا MSO در حال اجرا است و این کمپانی سرویس‌ها و خدمات گسترده‌ای را در قالب این پروژه ارائه می‌دهد که می‌تواند شامل تغییرات کوچک تا تغییر رنگ خودرو با استفاده از رنگ‌های خاص باشد که قیمت خودرو را بصورت نجومی بالا می‌برد.

همانطور که گفتیم مک‌لارن امسال و در جریان نمایشگاه خودروهای لوکس در ساحل پبل، پرده از نسخه‌ای جدید از P1 خواهد برداشت  که برای بازار آمریکای شمالی تولید شده است. این خودرو نیز همچون 650S از تغییرات صورت گرفته طی برنامه‌ی MSO بهره برده است.

McLarenInt1

بدنه و همچنین رینگ‌های این خودرو به رنگ خاکستری مات منقش شده است که در زیر پره‌های رینگ خاکستری ترمز و متعلقات آن با رنگ نارنجی خودنمایی می‌کند. مک‌لارن در ظاهر و در واقع روی بدنه تغییرات زیادی را ایجاد نکرده و فقط در برخی نقاط مواد دیگری را نیز مورد استفاده قرار داده است که شامل شبکه‌ی آلومینیومی به رنگ نقره‌ای به‌منظور ورود هوا به رادیاتور، ضربه‌گیر‌های فیبرکربنی و همچنین اگزوز نیکلی است تا شعله‌های آبی‌رنگ خروجی از موتور در زمان فشار اهرم گاز تا انتها خودنمایی کند.

McLarenInt2

اما مهم‌ترین ویژگی این خودرو استفاده از طلای ۲۴ عیار آن است که به‌واقع این نسخه را بسیار خاص کرده است. مک لارن همچون سوپراسپورت نام‌آشنای دهه‌ی 90 خود، در ساخت محفظه‌ی عایق حرارتی موتور و بخشی از سیستم اگزوز از طلا استفاده کرده است. مک‌لارن F1 به‌دلیل استفاده از طلا که به‌دلیل درخشان بودن منجر به بازگشت بهتر گرما می‌شود، موفق عمل کرده بود.