http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/lexus-lfa.jpg


دو سال پس از پایان تولید لکسس LFA در ۲۰۱۲، معاون اجرایی لکسس، مارک تمپلین در کیوشو به خبرنگاران گفته که یک سوپرماشین جدید مشابه LFA در راه خواهد بود و رئیس تویوتا، آکیو تویودا نیز از این طرح حمایت کامل کرده است؛




آکیو اعتقاد دارد که هر نسلی شایسته داشتن یک خودرو شبیه به LFA خواهد بود. بنابراین ما یک LFA برای نسل امروز تولید خواهیم کرد. ممکن است برای نسلی دیگر یک خودروی ویژه‌ دیگر داشته باشیم.

Lexus LFA

Lexus LFA


توضیحات تمپلین همچنان مرموز است و جزئیات زیادی از برنامه مرتبط با آن برداشت نمی‌شود. جای تعجبی نیست که «تویودا» به دنبال یک جانشین برای لکسس LFA خواهد بود. تویودا شخصاً به مدل LFA علاقه زیادی داشت که در بسیاری از مراسم‌ها خودش این سوپرماشین را رونمایی می‌کرد؛ از جمله در مسابقات ۲۴ ساعته نوربرگرینگ در سال ۲۰۱۳.
Lexus LFA

Lexus LFA Interior


لکسس LFA با پیشرانه ۴/۸ لیتری V-10 و قدرت ۵۵۲ اسب‌بخار، قیمتی به اندازه ۳۷۵ هزار دلار داشت و پس از تولید ۵۰۰ دستگاه از آن، سرانجام در دسامبر ۲۰۱۲ از خط تولید کنار گذاشته شد. LFA در طول دهه‌ای که قبل از معرفی‌ رسمی‌اش در سال ۲۰۱۰ در حال پیشرفت و توسعه بود، انرژی و هیجان زیادی را به رانندگی در تویوتا و لکسس تزریق کرد؛ به ویژه در دوره‌ای که خودروهای اسپورت بسیار کمتر بودند، فضا برای LFA بازتر بود.
Lexus LFA build

Lexus LFA build


گزارش‌ها حاکی از آن است که مراحل توسعه جایگزین لکسس LFA در حال پیگیری است و مهندس LFA قبلی، هاروهیکو تاناهاشی اشاره کرده که جانشین LFA با قیمتی به مراتب دردسترس‌تر از ۳۷۵ هزارتای قبلی ارائه خواهد شد. همچنین کانسپت لکسس LF-LC سال ۲۰۱۲ نیز ممکن است جایی در این ماجرا داشته باشد و اساس کاری جانشین LFA را تشکیل دهد. این کانسپت که در نمایشگاه دیترویت سال ۲۰۱۲ به نمایش گذاشته شد، در طراحی خود، رویکردی تهاجمی و در عین حال، آینده‌نگرانه داشته و از پیشرانه هیبریدی بهره برده است. البته مدل‌های اسپورت لکسس در حال حاضر نیز بسیاری از الگوهای طراحی این کانسپت را به کار گرفته‌اند. جلوپنجره بزرگ شبکه‌ای سیاه‌رنگ، یکی از این موارد است.
Lexus LFA nordschleife

Lexus LFA nordschleife


اگر تویوتا بخواهد جانشین لکسس LFA را با قیمتی پایین‌تر به بازار بفرستد، یک استر‌اتژی موازی با مرسدس‌بنز را پیش خواهد گرفت که مطابق آن مدل SLS AMG GT با قیمت ۲۰۴۵۲۵ دلار با مرسدس- AMGGT با قیمت ارزان‌تر جایگزین می‌شود. قیمت احتمالی مدل جدید مرسدس حدود ۱۰۰ هزار دلار خواهد بود. در نقطه کنونی امّا هنوز زود است که در مورد استراتژی قیمتی لکسس یا استفاده از موتور احتراق داخلی یا سیستم هیبریدی برای پیشرانه برای مدل جدید نظر بدهیم.
Lexus LFA nordschleife

Lexus LFA