http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-ford-f-150-front-end.jpg


مهمترین خبر در مورد فورد F-150 مدل ۲۰۱۵ که در طراحی آن بازنگری صورت گرفته، بدنه جدید آلومینیومی است که باعث شده تا این خودرو در حدود ۳۱۵ کیلوگرم نسبت به مدل قبلی سبک‌تر باشد. امّا در کنار این نوآوری بزرگ، برخی نوآوری‌های کوچکتر نیز یافت می‌شوند که نباید آنها را از یاد برد. در ادامه پنج نمونه از ویژگی‌های برجسته جدید فورد F-150 مدل ۲۰۱۵ را مرور می‌کنیم که شامل موارد مختلفی مانند تکنولوژی‌های ایمنی هوشمند و ابزارهای حمل راحت‌تر بار می‌شوند.





سیستم تشخیص نقطه کور

مدل ۲۰۱۵، اولین F-150 است که مونیتورینگ نقطه کور را ارائه کرده است. برخلاف بسیاری از این گونه سیستم‌ها که حسگرهای راداری خود را در سپر عقب قرار می‌دهد، فورد حسگرهای F-150 مدل ۲۰۱۵ را با چراغ‌های عقب یکپارچه کرده است. این به آن معناست که حسگرها کمتر در معرض آسیب قرار می‌گیرند و در همین حال، هماهنگی بسیار خوبی در طراحی به‌وجود می‌آید. این حسگرها همچنین امکان تشخیص ترافیک در تقاطع را فراهم می‌کنند؛ ویژگی‌ای که در تریم‌های بالاتر F-150 به صورت آپشن عرضه می‌شود.

2015-ford-f-150-seamless-sliding-rear-window
پنجره عقب کشویی یکپارچه

فورد F-150 مدل ۲۰۱۵ از یک طراحی جدید در پنجره عقب خود بهره می‌برد که توسط «مگنا» توسعه داده شده است. این پنجره عقب از ظاهری برجسته برخوردار است که آن را از بسیاری از پنجره‌های عقب کشویی خودکار در تراک‌های مختلف متمایز می‌کند. در این پنجره، شیشه به صورت یکپارچه قرار گرفته که یک بخش کشویی در میانه آن استفاده شده است. همین کار باعث می‌شود تا در وزن خودرو، هر چند به مقدار بسیار کم، صرفه‌جویی شود و همین‌طور، ظاهر بهتری برای تراک به‌وجود آید.


پله درب عقب یکپارچه

فورد در مدل قبلی F-150 سیستم پله درب عقب خود را معرفی کرد و نسل جدید از این ابزار مفید، کارایی آسان‌تری داشته و یکپارچگی بیشتری با درب عقب دارد. در حالی که آخرین پله درب عقب، حتی هنگامی که استفاده نمی‌شد، از درب عقب پیش‌آمدگی داشت، نسخه جدید از آن کاملاً در بخشی از درب عقب که برای آن پیش‌بینی شده، جمع می‌شود. در نتیجه، سطح باربر کاملاً صاف خواهد شد.

2015-ford-f-150-side-mirror-spotlights
روشنایی کلی LED

F-150 جدید از عناصر روشنایی LED در سه بخش اصلی استفاده می‌‌کند؛ برای چراغ‌های جلو، در قسمت بارگیر و در آینه‌های بغل. چراغ‌های LED در جلو، دید بهتری را فراهم می‌کنند و عمر بیشتری نسبت به لامپ‌های هالوژنی معمولی دارند. چراغ‌های LED همچنین در دیواره‌های قسمت بارگیر تعبیه شده‌اند تا روشنایی بهتری در آن ایجاد کنند. در نهایت، فورد F-150 مدل ۲۰۱۵ از چراغ‌های LED در زیر آینه‌های بغل استفاده می‌کند تا روشنایی جانبی تراک را تأمین کند.

2015-ford-f-150-front-end
یدک‌کشی هوشمند

به لطف یک سیم یدک‌کشی جدید، راننده می‌تواند از طریق سیستم اطلاعات و سرگرمی با نمایشگر لمسی در F-150 وضعیت اتصال یدک خود را در هر لحظه بررسی کند. اگرهر گونه مشکلی در ارتباط با سیم یدک‌کشی بود (مانند پارگی و سوختن)، به راننده هشدار داده می‌شود. همچنین یک سیستم با نام «دستیار رساندن یدک» وجود دارد که با استفاده از دوربین‌ نمای عقب موجود، راهنمایی‌های لازم را برای کشیدن یدک فراهم می‌کند.

2015-ford-f-150-xlt-towing-view