http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/peugeot-308-gt-10.jpg


کمپانی پژو به‌تازگی تصاویری رسمی از نسخهٔ جدید 308GT منتشر کرده است. خودرویی که عملکرد مطلوب‌تری نسبت به گذشته ارائه می‌دهد و به‌صورت دو مدل هاچ‌بک و استیشن واگن ساخته شده است. تغییراتی که در این مدل جدید صورت گرفته است شامل قرارگیری لوگوی پژو روی جلوپنجره، پنجرهٔ جلوی مشبک و چراغ‌های جلوی جدید شامل 62 عدد لامپ LED دینامیک است که طراحی آن همانند فیس لیفت آئودی R8 است و این نوع چراغ‌ها ظاهری پویاتر برای خودرو به وجود آورده‌اند.




چراغ‌های عقب خودرو نیز تغییر کرده‌اند و لوله‌های اگزوز دوتایی در زیر دیفیوزر مشکی رنگ به چشم می‌خورند. هم‌چنین نشان GT روی درب عقب خودرو و زیر چراغ، روی قوس گلگیر جلو و روی جلوپنجره به چشم می‌خورد. این خودرو دارای رینگ‌های 18 اینچی می‌باشد و رنگ بدنهٔ منحصربه‌فرد آبی مغناطیسی آن از ویژگی‌های برجستهٔ این خودرو محسوب می‌شود.

2015 Peugeot 308 GT

2015 Peugeot 308 GT


در داخل کابین، مهم‌ترین چیزهایی که توجه راننده را جلب می‌کنند، خطوط قرمز رنگی است که در دوخت صندلی‌ها و بالای داشبورد به کار رفته‌اند، آلومینیوم پدال و فولاد ضدزنگ دستگیرهٔ درب خودرو، پنل هایی که بر روی درب وجود دارند و سیستم تعویض دنده همگی فضایی کاملاً اسپرت را برای راننده به وجود می‌آورند. حالت قرارگیری صندلی‌ها، امکان رانندگی در سطح مطلوبی را برای راننده به وجود می‌آورد. فرمان خودرو ظاهری جمع‌وجور دارد و به‌صورت الکتریکی عمل می‌کند هم‌چنین نشان GT روی فرمان به چشم می‌خورد. یک مانیتور بزرگ لمسی هم در داشبورد مرکزی تعبیه شده است.
2015 Peugeot 308 GT

2015 Peugeot 308 GT


در حال حاضر مانیتور خودرو با تمی به رنگ‌های قرمز، سیاه و سفید به نام Redline است که هنگام ورود راننده به داخل کابین خوش‌آمد گویی می‌کند. هم‌چنین این مانیتور اطلاعاتی از قبیل قدرت و گشتاور تولیدی پیشرانه و شتاب خودرو را در اختیار راننده قرار می‌دهد.
2015 Peugeot 308 GT Interior

2015 Peugeot 308 GT Interior


دو نوع پیشرانه برای خودرو موجود است: بنزینی و دیزلی که هر دو موتور دارای استانداردهای یورو 6 می‌باشند. موتور توربوشارژر دوقلوی 1.6 لیتری چهار سیلندر بنزینی این خودرو، قادر به تولید قدرت 205 اسب بخار و گشتاور 285 نیوتون متر است. این خودرو دارای جعبه‌دندهٔ شش سرعتهٔ دستی است و مصرف سوخت آن 4.67 لیتر در هر 100 کیلومتر است.
2015 Peugeot 308 GT

2015 Peugeot 308 GT


پیشرانهٔ 2.0 لیتری چهار سیلندر دیزلی این خودرو که BlueHDi 180 نامیده می‌شود قادر به تولید 180 اسب بخار و 400 نیوتون متر است. قدرت این پیشرانه توسط جعبه‌دندهٔ شش سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود که این جعبه‌دنده ساخت شرکت ژاپنی Aisin AW است. موتور دیزل این خودرو ازلحاظ مصرف سوخت امتیاز ویژه‌ای دارد چراکه تنها 3.33 لیتر سوخت در هر 100 کیلومتر مصرف می‌کند. سیستم تعلیق این خودرو نیز دچار تغییراتی شده است و 7 میلی‌متر از ارتفاع جلو و 10 میلی‌متر از ارتفاع عقب خودرو کاسته است. یک سیستم هیدرولیک برای این خودرو موجود است که هنگام عبور از دست‌اندازها، سروصدای حاصل از برخورد اتومبیل با سطح زمین را کاهش می‌دهد به صورتی که تعلیق بخش جلو %10 و تعلیق بخش عقب خودرو %20 تغییر می‌کند.
2015 Peugeot 308 GT

2015 Peugeot 308 GT


دیسک ترمزهای جلو 330 میلی‌متری هستند که با کالیپرهای پیستون 60 میلی‌متری درگیر می‌شوند.. اما در عقب دیسک ترمزها 268 میلی‌مترند که در نسخهٔ هاچ‌بک وجود دارند و دیسک ترمزهای عقب نسخهٔ استیشن واگن 290 میلی‌متری هستند. آپشن های موتور خودرو برای هر دو نسخه موجودند. یکی دیگر از ویژگی‌های برجستهٔ 308GT جدید کمک‌رانندهٔ الکتریکی به همراه یک راداراست که در جلوی خودرو وجود دارد. هم‌چنین کروز کنترل خودکار برای این خودرو وجود دارد که به‌صورت اتوماتیک سرعت اتومبیل را کنترل می‌کند.

یک سیستم هشداردهنده در این خودرو موجود است که به راننده در مواقعی که باید ترمز کند هشدار می‌دهد و بدین ترتیب از برخورد اتومبیل با دیگر خودروها، اجسام و افراد جلوگیری به عمل می‌آید. هم‌چنین سیستم نشان‌دهنده نقاط کور با چراغ‌های LED موجود در آینه‌های جانبی، به راننده هشدار لازم را نشان می‌دهد. بنابراین خودرو در هنگام پارک، به جسمی یا اتومبیل دیگری برخورد نمی‌کند. ماه آینده این مدل در نمایشگاه خودروی پاریس در معرض دید عموم قرار می‌گیرد و آن هنگام قیمت و مشخصات آن به‌طور کامل اعلام می‌گردد.