خرید تلفن ارزان قیمت با کدام سیستم عامل گزینه‌ی مناسب‌تری است


با افزایش تولید هر روزه‌ی تلفن‌های همراه شاهد شکل‌گیری رقابتی سخت بین تولید کنندگان برای تسخیر بازار ارزان قیمت‌ها هستیم. آن‌ها می خواهند مشتریان کمتر حرفه‌ای را به سمت خود جلب و سهم بیشتری از بقیه در این بازار کسب کنند. اما برای افرادی که نمی‌خواهند هزینه‌ی زیادی برای خرید تلفن همراه صرف کنند استفاده از کدام سیستم عامل گزینه‌ی مناسب‌تری است؟




در خرید تلفن‌های هوشمند ارزان‌قیمت ۳ گزینه بیشتر وجود نخواهد داشت، یا یکی از محصولات نوکیا که به سیستم‌عامل ویندوزفون مجهز شده است، یا یک تلفن‌همراه اندرویدی و یا اگر به اندازه‌ی کافی جستجو کنید تلفن همراهی با سیاستم‌عامل فایرفاکس. قصد داریم با بررسی چند نمونه از تلفن‌های ارزان قیمت و مقایسه‌ی تفاوت بین آن‌ها ببینیم با قیمت پایین خرید کدام یک از این تلفن‌ها مرقوم به صرفه‌تر است. در نظر داشته باشید که ممکن است از نظر قیمت در کشور ما اندکی تفاوت وجود داشته باشد.

ارزان قیمتی با سیستم‌عامل ویندوزفون

سیستم‌عامل مایکروسافت با این که در مسابقه‌ی تسخیر بازار در رتبه‌ی سوم قرار گرفته است اما با بهبودهایی که اخیرا در آن به اجرا درآمده از نظر سرعت و قدرت به رشد خوبی رسیده و توانسته افراد زیادی را به سمت خود متمایل کند. به لطف تولید تلفن‌های ارزان قیمت نوکیا این سیستم‌عامل توانسته بازار خوبی را در کشورهای کمتر توسعه یافته کسب کند که بزرگترین پیروزی برای این سیستم عامل محسوب می‌شود.

با خرید یک تلفن‌همراه مجهز به ویندوزفون قابلیت دسترسی به بیش از ۳۰۰٫۰۰۰ نرم‌افزار ویندوزاستور را خواهید داشت همچنین ۱۵ گیگابایت فضای ابری که مایکروسافت به شما هدیه خواهد داد. امکان شخصی سازی رابط کاربری مبتنی بر کاشی‌ها و سرعت مناسب این سیستم عامل در تلفن‌های ارزان قیمت از جمله ویژگی‌های سیستم عامل ویندوزفون است.

بهترین تلفن ارزان قیمت با سیستم عامل ویندوزفون

بیشترین فروش تاریخ برای تلفن‌های ویندوزفونی نوکیا ۵۲۰ بوده که با قیمتی در حدود ۴۰۰ هزار تومان در دسترس است. در سال جاری نوکیا خط تولید این سری را با تلفن‌همراه لومیا ۵۳۰ به روزرسانی کرد، اما از نظر سخت افزار شاهد بهبود فوق العاده‌ای در این سری نبودیم. با وجود مجهز شدن به پردازنده‌ی قوی‌تر و کمی بهبود در رزولوشن نمایشگر هنوز از همان دوربین ۵ مگاپیکسلی بدون فلش و همان پردازشگر گرافیکی گذشته استفاده شده است.

lumia620

با پرداخت کمی بیشتر می‌توانید لومیا ۶۲۰ یا ۶۳۰ را در حدود ۵۳۰ هزار تومان و بالاتر خریداری کنید. لومیا ۶۳۰ نمایشگری بزرگتر دارند و حافظه‌ی ذخیره‌سازی آن نیز افزایش پیدا کرده است. نوکیا یکی از تولید کنندگانی بوده که توانسته سخت‌افزار مناسبی را به بازار ارزان قیمت‌ها معرفی کند.

ارزان قیمتی با سیستم‌عامل فایرفاکس

به عنوان عضو جدیدی در مجموعه‌ی سیستم‌عامل‌ها سیستم عامل فایرفاکس می‌تواند به خوبی این بازار را در اختیار بگیرد. سیستم‌عامل متن بازی که توسط سازمانی غیر انتفاعی به دنیا معرفی شده است. موزیلا هدف از ارائه‌ی این سیستم‌عامل را افرادی دانست که نیازی به آخرین تکنولوژی‌ها ندارند و فقط دستگاهی برای برقراری ارتباط های معمولی نیا دارند. این سیستم‌عامل به سرعت در حال توسعه است اما در حال حاظر تفاوت چندانی با روزهای اولیه‌ی ورود اندروید نداشت بنابراین از نظر امکانات به هیچ وجه در حد دو رقیب کهنه‌کار خود نیست.

نرم‌افزارهای نوشته شده در زبان‌های پایه‌ی وب مانند HTML5 یا جاوا قابل اجرا بر روی FireFox OS هستند و به دلیل این که می توان آن‌ها را نصب نیز کرد احتیاجی به ارتباط همیشگی با شبکه برای اجرا ندارند. بحث‌هایی در مورد این که آیا نرم‌افزارهای نوشته شده بر پایه‌ی وب آینده‌ای خواهند داشت یا خیر وجود دارد اما به نظر می‌رسد به زودی چندین هزار نرم‌افزار تحت وب قابل اجرا بر روی این سیستم‌عامل شوند.

بهترین تلفن‌همراه ارزان قیمت با سیستم‌عامل فایرفاکس

با توجه به باز بودن سیستم‌عامل فایرفاکس و عدم نیاز به لیسنس‌های متنوع نرم‌افزاری تولید‌کنندگانی زیادی به ارائه‌ی محصول با این سیستم‌عامل روی خوش نشان داده‌اند. ZTE Open C تلفن همراهی در حدود ۳۰۰ هزار تومان است اما به هیچ وجه پیشنهاد نمی‌کنیم به خرید آن فکر کنید.

Geeksphone-FirefoxOS-handsets

همچنین تولید‌کنندگان دیگر مانند ال‌جی و هوآوی نیز چند محصول به طور محدود با این سستم‌عامل به بازار ارائه داده‌اند. مشکل تلفن‌های فایرفاکسی این است که به دلیل تولید و توزیع محدود کم یاب هستند و بنابراین از قیمت رقابتی بی‌بهره خواهند ماند، در نتیجه مصرف کننده‌ی نهایی باید قیمتی بالاتر از ارزش واقعی آن‌ها بپردازد.

ارزان قیمتی با سیستم‌عامل اندروید

با تبدیل شدن اندروید به بزرگترین پلتفرم تلفن‌های همراه در دنیا تلفن‌های زیادی در قیمت‌های متنوع با این سیستم‌عامل به بازار عرضه شده‌اند. اندروید پلتفرمی با بیشتر از ۱.۵ میلیون نرم‌افزار و بازی است و گوگل قصد دارد تجربه‌ی کاربری آن را در تلفن‌های ارزان قیمت بهبود ببخشد، بنابراین زماین که تلفن‌های اندرویدی بزرگ بودند و از کم بودن سرعت رنج می‌بردند سپری شده است.

گوگل بهترینی امکانات خود را در سیستم‌عامل اندروید قرار داده است مانند جستجوی گوگل، نقشه‌ها، گوگل ناو و مرورگر کروم که مطمئنا در نوع خود بی‌نظیر هستند و در پلتفرم‌های دیگر مشابه‌ای نخواهند داشت. حتی اگر مشابهی داشته باشند هم امکان شخصی سازی قابلیتی فوق العاده است که در سیستم‌عامل‌های دیگر نخواهیم دید.

بهترین تلفن‌همراه ارزان قیمت با سیستم‌عامل اندروید

به وجود این که هنوز تلفن‌های همراهی که قرار است با پروژه‌ی اندروید وان به بازار معرفی بشوند از راه نرسیده‌اند اما باز هم انتخاب‌های متنوعی در انتخاب تلفن ارزان قیمت خواهیم داشت. هنوز بازار کشور ما پذیرای محصولات تولید کنندگان چینی مانند ژیائومی که تلفن‌های ارزان قیمت خوبی را می‌سازند نشده است پس می‌توانید تلفن‌هایی مانند موتورولا Moto G و Moto E را با قیمت حدود ۶۵۰ و ۵۰۰ هزار تومان خریداری کنید. همچنین تلفن همراه هوآوی Honor 3C نیز با حدود ۶۰۰ هزار تومان قیمت گزینه‌ی فوق‌العاده‌ای خواهد بود.

Huawei-Honor-3X-Pro-and-3C-

نتیجه‌گیری

با وجود این که هنوز سیستم عامل فایرفاکس از نظر امکانات و قابلیت‌ها به رشد لازم نرسیده تلفن‌همراهی از آن را پیشنهاد نخواهیم کرد. بنابراین از میان دو سیستم‌عامل دیگر، برای خرید تلفن ویندوزفونی، نوکیا مطرح ترین تولید کننده خواهد بود که به نظر می‌رسد در رده‌ی زیر ۵۰۰ هزار تومان انتخاب بهتری نسبت به لومیا ۵۲۰ و شاید ۵۳۰ وجود نخواهد داشت. اما با پرداخت مبلغی در حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان بیشتر می‌توانید یکی از ارزان قیمت‌های اندرویدی را انتخاب کنید که پلتفرم گسترده‌تر با اکوسیستم وسیع‌تری است.