شرکت انگلیسی مکلارن می خواهد حضور گسترده تری در بازار خودروهای اسپرت
ناب داشته باشد. بنابراین تولید یک خودروی ارزان قیمت اجتناب ناپذیر است.
پیش از این از چنین خودرویی در مکلارن با نام P13 نام برده میشد. اما
اکنون نام Longtail توسط این شرکت به صورت تجاری ثبت شده است. این نام
البته یادآور مدل افسانهای F1 GTR در سال 1997 نیز میباشد که به واسطه
قسمت عقب کشیده و دراز آن بدین نام شناخته میشد.
در مورد مدل P13 یا Longtail نیز شایعات از وجود یک فضای بار و توشه در پشت موتور حکایت دارند. آن چه که در مورد این خودرو حدس می زنیم، استفاده از شاسی لوله ای فیبرکربنی مشابه مدل های P1 و 650S و یک نسخه ضعیف شده از موتور 3.8 لیتری هشت سیلندر مدل 650S همراه با گیربکس اتوماتیک با کلاچ دوگانه است.
در تیزری که مک لارن از این مدل منتشر کرده، می توان به وضوح، عناصر طراحی مشابه با مدل 650S از جمله شیب سقف، چراغها با لامپهای LED روزتاب، آینه های جانبی و سپرها را مشاهده کرد که طراحی ملایم تر و ساده تری نسبت به برادران گران قیمت تر خود را نشان می دهد.
قیمت این مدل مکلارن به خودروهایی چون پورشه 911 توربو و آئودی R8 نزدیک خواهد بود. سال آینده زمان ورود این خودرو به بازار می باشد و باید در عمل دید که مک لارن می تواند در این کلاس هم موفق باشد یا خیر.