http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Hyundai-Sonata-Hybrid-1.jpg


هیوندای از مدل هیبریدی سوناتای خود با مصرف سوخت 5.5 لیتر پرده‌برداری کرد. سدان محبوب کره ای، از ویژگی‌های جالبی سود می‌برد که آن را مقرون‌به‌صرفه و باارزش می‌نماید.


سیستم هیبریدی یا ترکیبی این خودرو شامل یک موتور بنزینی با تزریق مستقیم سوخت GDI با حجم 2.0 لیتر و قدرت 154 اسب بخار و گشتاور 190 نیوتن متر و یک موتور الکتریکی 51 اسبی و 205 نیوتن متری است. موتور بنزینی شامل 4 درصد رشد در نیروی تولیدی و 5.5 درصد رشد در تولید گشتاور است. قدرت خروجی موتور الکتریکی هم 8.6 درصد بهبود یافته است.

Hyundai Sonata Hybrid 2015

Hyundai Sonata Hybrid 2015


برای تأمین انرژی موتور الکتریکی از باتری‌های لیتیوم پلیمر با ظرفیت 1.62 کیلووات ساعت استفاده شده است. این در حالی است که ظرفیت نسخه‌های قبلی تنها 1.43 کیلووات ساعت بود. باتری‌ها نیز در زیر بدنه جای گرفته‌اند که باعث شده تا فضای حمل سرنشین و بار تغییری نداشته باشد. بدین ترتیب، میزان فضای بار نسبت به مدل قبلی، 10.5 درصد افزایش یافته است.
Hyundai Sonata Hybrid 2015

Hyundai Sonata Hybrid 2015


موتور بنزینی، نیروی خود را از طریق یک گیربکس شش سرعته خودکار به چرخ‌های جلو ارسال می‌کند. موتور الکتریکی نیز با گیربکس جفت شده و مبدل گشتاور نیز حذف و از کلاچ سبک‌تر و کارآمدتری استفاده شده است.
Hyundai Sonata Hybrid 2015 Interior

Hyundai Sonata Hybrid 2015 Interior


تفاوت‌های ظاهری این مدل با نسخه‌های عادی، شامل جلوپنجره شش ضلعی بزرگ‌تر و برجسته‌تر، چراغ‌های جلوی HID و نوار کروم زیر درها، چراغ‌های عقب با گرافیک متفاوت، دیفیوزر عقب و چرخ‌های 16 و 17 اینچی جدید می‌شود. زیر خودرو نیز یک کفی کاملاً صاف وجود دارد و ضریب آئرودینامیکی آن به رقم بسیار جالب 0.24 رسیده است.
Hyundai Sonata Hybrid 2015

Hyundai Sonata Hybrid 2015


هیوندای می‌گوید که 27 ماه توسعه و تحقیق و 164 میلیون دلار سرمایه‌گذاری برای این خودروی هیبریدی صرف کرده است. در حالی که این خودرو نخستین بار در کره رونمایی شده، عمده بازارهای آن در خارج از این کشور خواهد بود. هدف اولیه هیوندای، فروش 55 هزار دستگاه از نسخه هیبریدی در سال 2015 است. یک نسخه ویژه با تنظیمات برای بازار آمریکا نیز ماه آینده در نمایشگاه دیترویت، رونمایی خواهد شد. نسخه پلاگین هیبریدی این خودرو نیز در نیمه دوم سال آینده معرفی می‌گردد.