نوکیا C1


پس از تصاحب بخش تلفن هوشمند نوکیا توسط مایکروسافت، تصور می‌کردیم دوره نوکیا به سر آمده و باید با گوشی‌های خوش‌ساخت این کمپانی فنلاندی خداحافظی کنیم. اما به نظر می‌رسد نوکیا با سیاستی جدید قصد دارد به دنیای تلفن‌های هوشمند بازگردد!




نوکیا به دلیل قراردادی که با مایکروسافت بر سر فروش بخش تلفن هوشمند امضا کرده، با منع قانونی برای تولید گوشی هوشمند مواجه است. این کمپانی فنلاندی از قرار دادن نام خود روی انواع محصولات به غیر از ابزارهای هوشمند منع نشده، اما گجت‌های اندرویدی، ابزارهای هوشمند محسوب می‌شوند. به همین دلیل هم وقتی تبلت اندرویدی N1 این کمپانی معرفی شد، متعجب شدیم! تولید این محصولات با متن قرارداد نوکیا با مایکروسافت سازگار نیست.

به تازگی تصاویری از محصول جدید نوکیا منتشر شده که یک گوشی هوشمند با نام نوکیا C1 است. ظاهر این تلفن شبیه به تبلت N1 نوکیا است که چندی پیش معرفی شد. شایعات حاکی از آن است که این تلفن مجهز به اندروید ۵ آبنبات چوبی و لانچر Z نوکیا خواهد بود. همچنین گفته می‌شود C1 مجهز به نمایشگر ۵ اینچ، پردازنده ساخت اینتل، ۲ گیگابایت حافظه رم، ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی، دوربین ۸ مگاپیکسل در پشت و ۵ مگاپیکسل در جلو خواهد بود.

به نظر می‌رسد این تلفن توسط فاکس‌کان یا یکی از تولیدکنندگان مطرح دیگر چینی تولید خواهد شد. مشخصات دقیق، قیمت و زمان ارائه این محصول هنوز مشخص نیست و باید ببینیم این تلفن می‌تواند نوکیا را به دنیای تلفن‌های هوشمند اندرویدی بازگرداند یا خیر!

تصویر رندر شده دیگری نیز منتسب به این تلفن در فضای وب منتشر شده که ظاهری عجیب دارد و به نظر نمی‌رسد واقعی باشد. این تصویر را در زیر مشاهده می‌کنید:

nokia-c1