راهنمای خرید


 بسیاری از کاربران قادر به خرید گوشی‌های هوشمند پرچمدار نیستند و به همین دلیل سراغ گوشی‌ها و فبلت‌های میان‌رده می‌روند. در این راهنمای خرید قصد داریم بهترین گزینه‌های میان رده از نظر سطح قیمت را که با هزینه‌ای کمتر از یک میلیون و 300 هزار تومان می‌توان خرید معرفی کنیم.




یکی از پر طرفدارترین بخش بازار گوشی‌های هوشمند، میان رده‌ها یا میان قیمت‌ها هستند. کمپانی‌های مختلف نیز این موضوع را به خوبی درک کرده‌اند و گوشی‌های هوشمند برازنده‌ای که می‌تواند نیاز‌های مختلف افراد را به خوبی بر طرف کند، عرضه می‌کنند. ممکن است در این ماه قصد خرید گوشی هوشمندی از دسته میان رده را داشته باشید، در گزارش حاضر بهترین‌ گوشی‌ها و فبلت‌های میان‌رده را گردآوری کرده‌ایم. با زومیت همراه باشید.

راستش را بخواهید معرفی بهترین گوشی‌های هوشمند میان رده کاری بس دشوار است و همانطور که مطلع هستید تعداد زیادی از این مدل گوشی‌ها در بازار وجود دارد. اما ما نهایت تلاش خود را کرده‌ایم تا گوشی‌هایی را از برند‌های مختلف، با قیمت‌های متنوع و در سبک‌های گوناگون به شما معرفی کنیم تا کار شما هنگام انتخاب آسان شود. همانطور که در بخش معرفی گوشی‌های ارزان و زیر ۶۰۰ هزار تومان نیز مشاهده کردید، در این نوع راهنماهای خرید، ما بهترین گوشی‌های هوشمند میان رده‌ای را به شما معرفی خواهیم کرد که در رنج قیمتی مشخص، بین  ۶۰۰ هزار تومان تا۱۳۰۰ هزار تومان، بهترین محسوب می‌شوند و نسبت به رقبا انتخاب مناسب‌تری به حساب می‌آیند.

راهنمای پیش‌رو برای خریداران گوشی‌ها و فبلت‌های میان رده در دی ماه توصیه می‌شود. دستگاه‌هایی که در ادامه معرفی می‌شوند هیچ ترتیب و اولویتی در انتخاب آن‌ها دخیل نیست، اما در بخش توضیحات هر دستگاه سعی داریم تا آن تلفن را با دیگر گوشی‌های لیست مقایسه کنیم و نقاط ضعف و قوتش را بیشتر جلوه دهیم. بنابراین مقایسه مشخصات فنی و توضیحات تکنیکی را به ما بسپارید و بر اساس سلیقه، ظاهر دستگاه، مشخصات مورد نیاز و گوشی دلخواه‌تان را انتخاب کنید.

بروزرسانی دی ماه

برخی دستگاه‌های لیست ماه قبل دیگر در این مطلب وجود ندارند. برای مثال می‌توان به گلکسی اس ۴ سامسونگ و جی ۲ مینی ال‌جی اشاره کرد که به علت ضعف در برابر رقیب‌های تازه، از نظر ما دیگر بهترین انتخاب در این بازه‌ی قیمتی محسوب نمی‌شوند. با این‌حال شما هستید که قصد انتخاب دارید، پس می‌توانید با مراجعه به مطلب ماه پیش توضیحات مربوط به آن‌ها را مطالعه کنید و لیست ماه قبل را بازنگری کنید. این ماه تنوع دستگاه‌ها را افزایش داده‌ایم و حتی دسته فبلت‌های ارزان قیمت را به مطلب اضافه کرده‌ایم تا اگر به دنبال یک دستگاه با اندازه نمایشگر بزرگتر از ۵.۵ اینچ می‌گردید، راحت‌تر انتخاب خود را انجام دهید. مثل همیشه با نظر‌های خود می‌توانید به غنای مطالب زومیت و مخصوصا بخش راهنمای خرید گوشی‌های هوشمند کمک کنید و ما را با گزینه‌های بهتری که شما می‌شناسید و با آن کار کرده‌اید آشنا کنید. در ادامه برای معرفی بهترین‌های این ماه با ما همراه باشید.

چند توصیه و نکته زمان خرید گوشی‌های هوشمند میان رده:

۱. بعضی اوقات بهترین تلفن میان رده، پرچمدار سال گذشته‌ی شرکت‌ها است، چرا که شرکت‌ها عموما پشتیبانی خوبی از پرچمداران خود دارند و این محصولات از کیفیت ساخت بالایی برخوردارند.

 ۲. گوشی‌های هوشمند میان رده در اندازه‌های مختلف عرضه می‌شوند. بنابراین سعی کنید ابعاد عرض و طول دستگاهی که انتخاب می‌کنید با سایز دست‌های شما متناسب باشد و راحت در دست قرار گیرد. به عبارت دیگر خودش دست بودن گوشی هوشمند اهمیت زیادی در کار با دستگاه دارد.

۳. خوشبختانه در بین گوشی‌های میان رده از حق انتخاب بهتری برای کیفیت صفحه نمایش برخورداریم. کیفیت و وضوح صفحه نمایش یکی از تاثیر گذارترین بخش‌های مورد استفاده شما از یک گوشی موبایل هوشمند است. بنابراین اگر زیاد به صفحه نمایش دستگاه برای مطالعه، پیام دادن، بازی کردن و موارد دیگر خیره می‌شوید، کیفیت نمایشگر دستگاه اهمیت زیادی پیدا می‌کند. معمولا در بین گوشی‌های میان رده این لیست کیفیت صفحه نمایش دستگاه‌ها HD یا Full HD است که هر دو رزولوشن برای یک گوشی هوشمند مناسب است، اما سعی کنید با توجه به ترجیح خود انتخاب کنید.

۴. به ابعاد و وزن دستگاه حتما توجه خاص داشته باشید. اگر گوشی هوشمندی با وزن زیاد بخرید بعد از مدتی سنگینی آن موجب نارضایتی شما می‌شود. بنابراین ابعاد و ضخامتی مناسب نیز به خوش دستی دستگاه کمک بسیار می‌کند.

۵. یکی دیگر از چالش‌هایی که زمان خرید گوشی‌های هوشمند با آن رو به رو هستید، بخش دوربین دستگاه است. اگر دوربین از اهمیت بسیار زیادی در انتخاب شما برخوردار است، بهترین دوربین را می‌توانید با خرید لومیا ۱۰۲۰ نوکیا در اختیار داشته باشید. با این‌حال دستگاه‌های دیگری که در کنار سخت‌افزار خوب، دوربین مناسبی در اختیار شما قرار می‌دهند نیز در لیست قرار داده‌ایم.

۶. حتما سعی کنید قبل از انتخاب دستگاه، آن را از نزدیک در دست بگیرید و موردی را انتخاب کنید که نزدیکی بیشتری با سلیقه و ترجیح شما دارد.

اکسپریا زد ۲ سونی - قیمت ۱/۲۷۰/۰۰۰تومان

T2-sony

مشخصات فنی:

  • مشخصات کلی: یک سیم کارته - وزن : 163 گرم - مقاوم در برابر آب
  • پردازنده: Qualcomm MSM8974AB Snapdragon 801 Chipset Quad-core Krait 400 CPU
  • صفحه نمایش:  5.2 اینچ - رزولوشن 1920x1080 - تراکم پیکسلی: 424 پیکسل بر اینچ
  • حافظه: حافظه داخلی 16384 مگابایت - حافظه رم 3072 مگابایت - Micro SD
  • دوربین: 20.7 مگاپیکسل - فلاش - دوربین مکالمه ویدئویی
  • سیستم عامل: Android 4.4 KitKat
  • باتری: 3200 میلی آمپر ساعت
  • ابعاد: 146.8 در 73.3 در 8.2 میلی‌متر

مقاله مرتبط:

  • بررسی اکسپریا Z2 سونی (Xperia Z2)

نسل دوم از سری زد اکسپریای شرکت سونی، سال گذشته توجه زیادی در هنگام رونمایی و عرضه به خود جلب کرد و همانطور که در بالا مشاهده می‌کنید با مشخصاتی بسیار خوب، در دسترس دوست‌داران این محصول قرار گرفت. به تازگی نسل جدید، یعنی اکسپریا زد۳ به بازار‌ها آمده و تاثیر منفی بر قیمت نسل قبل خود گذاشته است. در حال حاضر بسیار سخت است که این محصول را میان رده بنامیم، زد ۲ مشخصاتی در حد پرچمدار‌ان سال ۲۰۱۴ را در اختیار دارد. بنابراین خرید این محصول اکنون بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی به نظر می‌رسد. قیمتی برابر با یک میلیون سیصد تا حداکثر یک میلیون چهارصد تومان قطعا ارزش پردازنده اسنپدراگون ۸۰۱، صفحه نمایش فول HD، رم ۳ گیگابایت، دوربین ۲۰.۷ مگاپیکسل و قابلیت ضد آب بودن این دستگاه را دارد. شاید بزرگترین مشکل زد ۲ را بتوان بلندگو‌های نسبتا ضعیف آن دانست.

قیمت ۱/۲۷۰/۰۰۰ تومان در بازار تهران

گلکسی S5 مینی سامسونگ - قیمت ۹۸۰/۰۰۰ تومان

galaxy s5 triple

مشخصات فنی:

  • مشخصات کلی: دو سیم کارته - وزن : 120 گرم - مقاوم در برابر آب
  • پردازنده:Exynos 3 Quad 3470 Chipset Quad-core CPU
  • صفحه نمایش: از نوع Super AMOLED - سایز صفحه نمایش: 4.5 اینچ - دارای رزولوشن 1280 × 720 - تراکم پیکسلی: 326 پیکسل بر اینچ
  • حافظه:حافظه داخلی 16384 مگابایت - حافظه رم 1536 مگابایت - Micro SD
  • دوربین:8.0 مگاپیکسل - فوکوس اتوماتیک - فلاش - دوربین مکالمه ویدئویی
  • سیستم عامل: Android 4.4 KitKat
  • باتری 2100 میلی آمپر ساعتی
  • ابعاد: ۱۳۱.۱ در ۶۴.۸ در ۹.۱ میلی‌متر

 بنا بر سنت هر ساله انتظار می‌رفت که سامسونگ پس از معرفی پرچم‌دار خود، سراغ مدل‌هایی مطابق بر آن یعنی گلکسی اس ۵ زوم، اکتیو و مینی برود. شرکت کره‌ای این کار را کرد و دستگاه‌های متنوع دیگر را هر کدام با تمرکز بر بخشی خاص برای کاربرانش عرضه کرد. گلکسی اس ۵ مینی نسخه‌ی کوچک شده و تنزل پیدا کرده در مشخصات سخت‌افزاری از پرچم‌دار امسال سامسونگ است که حالا با افت قیمت گزینه‌ی بسیار مناسبی در بخش گوشی‌های میان رده به حساب می‌آید. این گوشی هوشمند چند مشخصه نرم‌افزاری مهم اس ۵ را به ارث برده که می‌تواند برتری برای آن در رقابت با دیگر مینی‌های کمپانی‌های اندرویدی باشد. سنسور تشخیص اثر انگشت، تشخیص ضربان قلب و مقاومت در برابر نفوذ آب ویژگی‌های مهمی به حساب می‌آیند. البته نسخه مینی پرچم‌دار سامسونگ از تکنولوژی NFC بی‌بهره است.

قیمت ۹۸۰/۰۰۰ تومان در بازار تهران

نکسوس ۵ ال‌ جی - قیمت ۱/۱۵۰/۰۰۰ تومان

nexus-5

مشخصات فنی:

  • مشخصات کلی: یک سیم کارته - وزن : 130 گرم
  • پردازنده:Qualcomm Snapdragon 800 Chipset Quad-core Krait 400 CPU
  • صفحه نمایش: از نوع True HD - سایز صفحه نمایش: 4.95 اینچ - دارای رزولوشن 1920x1080 - تراکم پیکسلی: 445 پیکسل بر اینچ
  • حافظه: حافظه داخلی 16384 مگابایت - حافظه رم 2048 مگابایت
  • دوربین: 8.0 مگاپیکسل - فلاش - دوربین مکالمه ویدئویی
  • سیستم عامل: Android 5.0 Lollipop
  • باتری: 2300 میلی آمپر ساعت
  • ابعاد: 137.9 در 69.2 در 8.6 میلی‌متر

مقاله مرتبط:

  • بررسی نکسوس 5 گوگل - زومیت

یکی از دستگاه‌های هوشمندی که هم‌اکنون از اندروید نسخه پنجم بهره می‌برد، نکسوس ۵ ساخته مشترک ال‌جی و گوگل است. شرکت ال‌جی با ساخت نکسوس نسل پنجم ثابت کرد که توان ساخت دستگاهی متفاوت و متمایز از رقبا را دارد. تجربه کار با دستگاه‌های نکسوس به دلیل حمایت و پشتیبانی مستقیم گوگل از آن‌ها با سایر گوشی‌های هوشمند اندرویدی متفاوت است و این دستگاه‌ها تا چند سال طعم آخرین نسخه اندروید را زودتر از باقی دستگاه‌های اکوسیستم اندروید می‌چشند. همانطور که احتمالا اطلاع دارید، نسل ششم این دستگاه به وسیله موتورولا ساخته شده و اندازه‌‌ی عجیب ۵.۹ اینچی را داراست که این دستگاه را وارد حوزه فبلت‌ها می‌کند. بنابراین اگر دوست دارید یک گوشی هوشمند نکسوس خوب با سایز صفحه نمایش مناسب ۵ اینچ در اختیار داشته باشید، نکسوس ۵ هم‌اکنون با قیمتی مناسب در بازار حضور دارد. در پایان البته لازم است شما را از برخی موارد ضعف این دستگاه مطلع کنیم؛ همانطور که در مشخصات فنی متوجه شدید، این دستگاه از کارت جانبی Micro SD پشتیبانی نمی‌کند. باتری غیر قابل تعویض این گوشی، نسبتا ضعیف ارزیابی می‌شود. در مقایسه با رقبای هم قیمت، دوربین ۸ مگاپیکسلی نکسوس ۵ عملکردی متوسط دارد.

قیمت ۱/۱۵۰/۰۰۰ تومان در بازار تهران

موتو جی (نسل دوم - ۲۰۱۴) - قیمت ۱/۰۸۰/۰۰۰ تومان

moto-g-2014مشخصات فنی:

  • مشخصات کلی:یک سیم کارته - وزن : 149 گرم
  • پردازنده: Qualcomm MSM8226 Snapdragon 400 Chipset Quad-core Cortex-A7 CPU
  • صفحه نمایش: از نوع IPS - سایز صفحه نمایش: 5.0 اینچ - دارای رزولوشن 1280 × 720 - تراکم پیکسلی: 294 پیکسل بر اینچ
  • حافظه:حافظه داخلی 8192 مگابایت - حافظه رم 1024 مگابایت - Micro SD
  • دوربین: 8.0 مگاپیکسل - فوکوس اتوماتیک - فلاش - دوربین مکالمه ویدئویی
  • سیستم عامل: Android 5.0 Lollipop
  • باتری: 2070 میلی آمپر ساعت
  • ابعاد: ۱۴۱.۵ در ۷۰.۷ در ۱۱ میلی‌متر

مقاله مرتبط:

  • بررسی موتو جی 2014

موتورولا پس از موفقیت نسل اول موتو جی در سال گذشته، تصمیم گرفته امسال نیز نماینده‌ای شایسته در بخش گوشی‌های میان رده داشته باشد. موتو جی نسل دوم از مشخصات سخت‌افزاری و طراحی بدنه‌ای بسیار عالی بهره می‌برد که آن را تبدیل به یکی از بهترین گوشی‌های میان رده بازار می‌کند. شما با استفاده از این دستگاه حس یک کالای بی ارزش و ارزان را احساس نخواهید کرد و موتورولا بار دیگر توانسته توان طراحی خود را نشان دهد. صفحه نمایش و دوربین با کیفیت و بهره بردن از آخرین نسخه اندروید برای مدتی طولانی از مزیت‌های دیگر این دستگاه به شمار می‌رود. البته این دستگاه نیز نقص‌های خود را دارد که می‌توان برای مثال به طول عمر باتری نامناسب و فوکوس دشوار دوربین آن اشاره کرد.

قیمت ۱/۰۸۰/۰۰۰ تومان در بازار تهران

جی ۲ ال‌ جی - قیمت ۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان

lg-g2

مشخصات فنی:

  • مشخصات کلی: یک سیم کارته - وزن : 143 گرم
  • پردازنده: Qualcomm Snapdragon 800 Chipset Quad-Core Krait 400 CPU
  • صفحه نمایش: از نوع True HD-IPS + LCD - سایز صفحه نمایش: 5.2 اینچ - دارای رزولوشن 1920 × 1080 - تراکم پیکسلی: 424 پیکسل بر اینچ
  • حافظه: حافظه داخلی 32768 مگابایت - حافظه رم 2048 مگابایت
  • دوربین: 13.0 مگاپیکسل - فلاش - دوربین مکالمه ویدئویی
  • سیستم عامل: Android 4.4 KitKat
  • باتری: 3000 میلی آمپر ساعت
  • ابعاد: 138.5 در 70.9 در 8.9 میلی‌متر

مقاله مرتبط:

  • بررسی LG G2

جی ۲ ال‌جی اکنون یکی از پرطرفدارترین گوشی‌های هوشمند میان رده (از نظر قیمت) بازار به حساب می‌آید که دریافت اندروید ۵ نیز برای آن توسط شرکت سازنده تضمین شده است. نسل جدید این محصول با نام جی ۳ چند وقتی است که در بازار وجود دارد و همین موضوع باعث شده جی ۲ با کاهش قیمتی شدید روبرو باشد. اگر به یک گوشی با مشخصات و عملکرد سطح بالا و ظاهر خلاقانه نیاز دارید، جی ۲ انتخابی مناسبی است. شرکت کره‌ای ال‌جی سال پیش جی ۲ را با لبه‌های نازک کنار صفحه نمایش و دکمه‌های تنظیم صدا و پاور پشت دستگاه رونمایی کرد و با خود زبان طراحی خاص و زیبایی را به رخ دیگر کمپانی‌ها کشید. جی ۳ را می‌توانیم گوشی تکامل یافته جی ۲ بنامیم اما اگر به صفحه نمایش QHD با اندازه‌ی ۵.۵ اینچی، پردازنده جدید‌تر و خرج بیشتر نیاز ندارید، قطعا جی ۲ جانشین خرید خلف نسل جدید خود است. بدنه تمام پلاستیکی و پشتیبانی نکردن از کارت حافظه میکرو SD از ایراد‌های جی ۲ به شمار می‌رود.

قیمت ۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان در بازار تهران

اچ تی سی وان (M7) - قیمت ۱/۲۵۰/۰۰۰ تومان

htc-one

مشخصات فنی:

  • مشخصات کلی: یک سیم کارته - وزن : 143 گرم
  • پردازنده: Qualcomm Snapdragon 600 Chipset Quad-Core Krait 300 CPU 
  • صفحه نمایش: از نوع Super LCD 3 - سایز صفحه نمایش: 4.7 اینچ - دارای رزولوشن 1080 × 1920 - تراکم پیکسلی: 469 پیکسل بر اینچ
  • حافظه:حافظه داخلی 32768 مگابایت - حافظه رم 2048 مگابایت
  • دوربین:4 مگاپیکسل - فوکوس اتوماتیک - فلاش
  • سیستم عامل: Android 4.4 KitKat
  • باتری: 2300 میلی آمپر ساعت
  • ابعاد: 134.7 در 68.2 در 9.3 میلی‌متر

مقاله مرتبط:

  • بررسی تلفن وان اچ‌تی سی (HTC One)

زبان طراحی زیبای سری وان از این دستگاه شروع شده است. اچ‌تی‌سی وان (M7) زمانی که اوایل سال پیش رونمایی و عرضه شد یک شاهکار طراحی از کمپانی تایوانی به حساب می‌‌آمد. زبان طراحی زیبای گوشی وان را در نسل بعد این دستگاه که اکنون پرچم‌دار شرکت اچ‌‌تی‌سی است، یعنی اچ‌تی‌سی وان M8 می‌بینیم. همانطور که در ابتدای مقاله نیز گفتیم، زمان خرید گوشی‌های میان رده گاهی اوقات بهترین انتخاب نسل قبل پرچم‌دار‌های روز هستند. دلیل‌های زیادی نیز برای آن ذکر کردیم. اما در مورد اچ‌تی‌سی وان باید با کمی احتیاط عمل کنید. از عمر این گوشی هوشمند یک سال و نیم می‌گذرد و دیگر نمی‌توانید توقع پشتیبانی آینده‌دار نرم‌افزاری برای این دستگاه را داشته باشید، اندازه صفحه نمایش این دستگاه در مقایسه با رقیب‌های اصلی خود چند دهم اینچ کوچکتر است، کارت حافظه جانبی وجود ندارد و شارژ دهی باتری نیز متوسط است. با تمام این موارد پرچم‌دار پیشین اچ‌تی‌سی هنوز با داشتن پردازنده قدرتمند ۴ هسته‌ای، صفحه نمایش Full HD و دوربین مناسب یک میان رده تمام عیار به حساب می‌آید.

قیمت ۱/۲۵۰/۰۰۰ تومان در بازار تهران

لومیا ۱۰۲۰ نوکیا - قیمت ۱/۳۰۰/۰۰۰ تومان

lumia-1020

مشخصات فنی:

  • مشخصات کلی: یک سیم کارته - وزن : 158 گرم
  • پردازنده: Qualcomm Snapdragon S4 Chipset Dual-Core Krait CPU
  • صفحه نمایش: از نوع AMOLED - سایز صفحه نمایش: 4.5 اینچ - دارای رزولوشن 1280 × 768 - تراکم پیکسلی: 332 پیکسل بر اینچ
  • حافظه: حافظه داخلی 32768 مگابایت - حافظه رم 2048 مگابایت
  • دوربین: 41.0 مگاپیکسل  - فلاش - دوربین مکالمه ویدئویی
  • سیستم عامل: Microsoft Windows Phone 8.1
  • باتری: 2000 میلی آمپر ساعت
  • ابعاد: 130.4 در 71.4 در 10.4 میلی‌متر

نوکیا همواره توجه ویژه‌ای به عکس‌برداری با موبایل داشته و نمونه این تمرکز و توجه ویژه شرکت فنلاندی را می‌توانیم در لومیا ۱۰۲۰ به خوبی مشاهده کنیم. یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند بازار که توانایی فوق‌العاده‌ای در عکس‌برداری دارد و در صورت علاقه شما به عکس برداری می‌تواند بهترین گزینه باشد، لومیا ۱۰۲۰ نوکیا است. لومیا ۱۰۲۰ با دوربین بسیار عالی ۴۱ مگاپیکسلی و استفاده از تکنولوژی Pureview دریایی از امکانات مختلف عکس برداری و ضبط فیلم در اختیار شما قرار می‌دهد. تحت تاثیر همین دوربین قوی، قیمت لومیا ۱۰۲۰، بیشتر از رقیبان خود با مشخصات سخت‌افزاری بهتر است. خرید گوشی هوشمند لومیا ۱۰۲۰ برای اشخاصی توصیه می‌شود که به وجود دوربین عالی در موبایل اهمیت زیادی می‌دهند و با کمبود بخش نرم‌افزاری پلتفرم ویندوزفون نیز کنار آمده‌اند. توجه داشته باشید که لومیا ۱۰۲۰ از شیار کارت حافظه جانبی میکرو SD پشتیبانی نمی‌کند.

قیمت ۱/۳۰۰/۰۰۰ تومان در بازار تهران

جی ۳ بیت ال‌ جی - قیمت ۸۸۰/۰۰۰ تومان

LG-G3-Beat--G3

مشخصات فنی:

  • مشخصات کلی: دو سیم کارته - وزن : 134 گرم
  • پردازنده: Qualcomm Snapdragon 400 Chipset Quad core Cortex-A7 CPU
  • صفحه نمایش: از نوع IPS - سایز صفحه نمایش: 5.0 اینچ - دارای رزولوشن 1280 × 720 - تراکم پیکسلی: 294 پیکسل بر اینچ
  • حافظه: حافظه داخلی 8192 مگابایت - حافظه رم 1024 مگابایت - Micro SD
  • دوربین: 8.0 مگاپیکسل - فلاش - دوربین مکالمه ویدئویی
  • سیستم عامل: Android 4.4 KitKat
  • باتری: 2540 میلی آمپر ساعت
  • ابعاد: 137.7 در 69.6 در 10.3 میلی‌متر

پرچم‌دار ال‌جی یعنی جی ۳ توانست موفقیت زیادی کسب کند و شرکت کره‌ای نیز با اشتیاق بیشتر کلون‌هایی از محصول اصلی خود ساخت. یکی از این کلون‌ها، جی ۳ بیت، نمونه کوچک شده یا مینی جی ۳ است. با کمی توجه به مشخصات فنی محصول متوجه می‌شویم که جی ۳ بیت به هیچ وجه قصد ندارد نقش یک دستگاه بالا رده را بازی کند و هدف آن رقابت در بازار میان رده‌ها است. پردازنده ۴ هسته‌ای، رزولوشن HD، رم ۱ گیگابایت و دوربین ۸ مگاپیکسل همگی شواهدی بر این مدعا هستند. با این حال اگر قصد خرج زیاد ندارید و تنها به دنبال یک گوشی هوشمند جدید اما خوش ساخت و خوش عملکرد هستید، جی ۳ بیت انتخابی بسیار خوبی با قیمتی مقرون به صرفه است. بزرگترین مزیت جی ۳ بیت ویژگی‌هایی است که از برادر پرچم‌دار خود به ارث برده و با آن در مقابل دیگر رقبا به خود می‌نازد. طراحی ظاهری و ویژگی‌های نرم‌افزاری مختلف دو نمونه از قابلیت‌هایی است که نسخه مینی جی ۳ از آنها بهره‌مند شده است. بزرگترین کمبودی که در جی ۳ بیت حس می‌شود، نبود سنسور نور محیط است.

قیمت ۸۸۰/۰۰۰ تومان در بازار تهران

اسند p7 هواوی - قیمت ۹۹۰/۰۰۰ تومان

huawei-ascend-p7

مشخصات فنی:

  • مشخصات کلی: یک سیم کارته - وزن : 124 گرم
  • پردازنده: HiSilicon Kirin 910T Chipset Quad-core Cotex-A9 CPU
  • صفحه نمایش: از نوع IPS LCD - سایز صفحه نمایش: 5.0 اینچ - دارای رزولوشن 1080 × 1920 - تراکم پیکسلی: 441 پیکسل بر اینچ
  • حافظه: حافظه داخلی 16384 مگابایت - حافظه رم 2048 مگابایت - Micro SD
  • دوربین: 13.0 مگاپیکسل - فلاش - دوربین مکالمه ویدئویی
  • سیستم عامل: Android 4.4 KitKat
  • باتری: 2500 میلی آمپر ساعت
  • ابعاد: 139.8 در 68.8 در 6.5 میلی‌متر

اگر سامسونگ را بعنوان یک کمپانی با عرضه مدل‌های بسیار زیاد و متنوع می‌شناسند، هواوی به عرضه گوشی‌های هوشمندی با قیمتی بسیار مقرون به صرفه شهرت دارد. پرچم‌دار هواوی، اسند P7، یک گوشی هوشمند عالی است که مشخصات یک پرچم‌دار ۲۰۱۴ را در قالب قیمتی فوق‌العاده رقابتی در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. اگر سبک طراحی هواوی اسند P7 را دوست دارید و با پردازنده نسبتا ضعیف آن نسبت به رقبا مشکلی ندارید، این گوشی هوشمند هیچ کمبودی ندارد و قادر است تمام نیاز‌های شما از یک موبایل هوشمند را برطرف کند. دوربین پشتی ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین جلویی ۸ مگاپیکسل، رم ۲ گیگابایت و صفحه نمایش full HD و قیمت مناسب از جمله نقاط قوت این دستگاه به حساب می‌آیند.

قیمت ۹۹۰/۰۰۰ تومان در بازار تهران

اکسپریا تی ۳ سونی - قیمت ۹۵۰/۰۰۰ تومان

xperia-i4-white

مشخصات فنی:

  • مشخصات کلی: یک سیم کارته - وزن : 148 گرم
  • پردازنده: Qualcomm MSM8228 chipset Quad-core Cortex-A7
  • صفحه نمایش: از نوع IPS - سایز صفحه نمایش: 5.3 اینچ - دارای رزولوشن 720x1280 - تراکم پیکسلی: 277 پیکسل بر اینچ
  • حافظه: حافظه داخلی 8192 مگابایت - حافظه رم 1024 مگابایت - Micro SD
  • دوربین: 8.0 مگاپیکسل - فلاش - دوربین مکالمه ویدئویی
  • سیستم عامل: Android 4.4 KitKat
  • باتری: 2500 میلی آمپر ساعت
  • ابعاد: 150.7 در 77 در 7

اکسپریا T3 به نمایشگری ۴.۸ اینچی با رزولوشن HD مجهز شده است. این ابعاد گوشی‌های هوشمند را اکنون می‌توانیم کمتر متداول بدانیم چرا که اقبال مردم و همچنین شرکت‌ها به سمت گوشی‌های هوشمند با اندازه بزرگ سوق پیدا کرده است. سونی میان رده‌های بسیار خوبی به بازار عرضه کرده و هر کدام از آن‌ها برتری خاص خود را نسبت به سایر گوشی‌های هوشمند در یک رنج قیمت دارند. مزیت اکسپریا تی ۳ را با جرات باید طراحی آن بدانیم. طراحی یک دست و استانداردی که شرکت سونی را با آن می‌شناسیم اکنون در تی ۳ با لبه‌های از جنس استیل ضد زنگ خودنمایی می‌کند. البته جا برای بهتر کردن طراحی این گوشی هوشمند هنوز وجود داشته و اگر سونی لبه‌های صفحه نمایش در جلوی دستگاه‌ را نازک‌تر می‌کرد قطعا بر زیبایی و جلوه ظاهری آن افزوده میشد. از جمله نقاط مثبت این دستگاه می‌توان به ضخامت کم و وزن سبک اشاره کرد.

قیمت ۹۵۰/۰۰۰ تومان در بازار تهران

وان E8 اچ‌تی‌سی - قیمت ۱/۳۲۵/۰۰۰ تومان

HTC-One-E8

مشخصات فنی:

  • مشخصات کلی: یک سیم کارته - وزن : 145 گرم
  • پردازنده: Qualcomm MSM8975AC Snapdragon 801 Chipset Quad-core Krait 400 CPU
  • صفحه نمایش: سایز صفحه نمایش: 5.0 اینچ - دارای رزولوشن 1920x1080 - تراکم پیکسلی: 441 پیکسل بر اینچ
  • حافظه:حافظه داخلی 16384 مگابایت - حافظه رم 2048 مگابایت - Micro SD
  • دوربین:13.0 مگاپیکسل - فوکوس اتوماتیک - فلاش - دوربین مکالمه ویدئویی
  • سیستم عامل: Android 4.4 KitKat
  • باتری 2600 میلی آمپر ساعتی
  • ابعاد: ۱۴۶.۴ در ۷۰.۷ در ۹.۹ میلی‌متر

 یکی از بهترین دستگاه‌های شرکت‌ اچ‌تی‌سی که در میان دستگاه‌های موبایل هوشمند میان رده حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، وان E8 است. این گوشی هوشمند که پسوند ارزشمند سری وان را با خود به همراه دارد از لحاظ مشخصات فنی شما را متوجه کمبودی نمی‌کند. پردازنده این دستگاه قدرتمند است و صفحه نمایش کیفیت خوبی دارد. رم دو گیگابایتی خیال شما را از بابت اجرای روان اپلیکیشن‌های اندروید راحت می‌کند و دوربین این دستگاه نیز کیفیت بسیار خوبی را در اختیارتان قرار می‌دهد. اگر طرفدار گوشی‌های سری وان اچ‌تی‌سی هستید، وان E8 یکی از بهترین‌ها به شمار می‌رود.

قیمت ۱/۳۲۵/۰۰۰ تومان در بازار تهران

بهترین فبلت‌ها با قیمت بین ۶۰۰ تا ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

اکسپریا تی ۲ اولترا - قیمت ۸۹۰/۰۰۰ تومان

 sony

مشخصات فنی:

  • مشخصات کلی:دو سیم کارته - وزن : 171.8 گرم
  • پردازنده: Qualcomm MSM8928 Snapdragon 400 Chipset Quad-core Cortex-A7 CPU
  • صفحه نمایش: از نوع Triluminos - سایز صفحه نمایش: 6.0 اینچ - دارای رزولوشن 720x1280 - تراکم پیکسلی: 245 پیکسل بر اینچ
  • حافظه: حافظه داخلی 8192 مگابایت - حافظه رم 1024 مگابایت - Micro SD
  • دوربین: 13.0 مگاپیکسل- فلاش - دوربین مکالمه ویدئویی
  • سیستم عامل: Android 4.4 KitKat
  • باتری: 3000 میلی آمپر ساعت
  • ابعاد: ۱۶۵.۲ در ۸۳.۸ در ۷.۷ میلی‌متر

اکسپریا تی ۲ اولترا از مشخصات یکی گوشی هوشمند میان رده به علاوه یک صفحه نمایش ۶ اینچی بهره می‌برد. در واقع تمایز این دستگاه با سایر رقیبان در رنج قیمتی نزدیک به یک میلیون تومان، همین اندازه نمایشگر بزرگ است. حتما متوجه شدید که سونی امسال هیچ فبلت جدیدی در رسته اولترا‌های خود معرفی نکرد و به نظر می‌رسد در حال عقب نشینی از این بخش است. البته رویکرد بسیاری از مردم اکنون به سمت صفحه نمایش‌های بزرگ سمت و سوی گرفته و شاید سونی دوباره به این عرصه نیز بازگردد. اکسپریا تی ۲ را می‌توانیم یکی از برترین دستگاه‌هایی بدانیم که می‌تواند دوست‌ داران نمایشگر‌های بزرگ را با قیمتی پایین راضی کند. دوربین این دستگاه با مقدار ۱۳ مگاپیکسل بسیار عالی عمل می‌کند و یکی از نقاط قوت تی ۲ به شمار می‌رود. ضعف خاصی را نمی‌توانیم متوجه این محصول سونی کنیم اما از نقاط قوت آن در برابر رقبا می‌توان به صفحه نمایش ۶ اینچ بزرگ با کیفیت HD، دوربین مناسب ۱۳ مگاپیکسل، قیمت مقرون به صرفه و پشتیبانی از دو سیم کارت اشاره کنیم.

قیمت ۸۹۰/۰۰۰ تومان در بازار تهران

گلکسی نوت ۳ نئو سامسونگ - قیمت ۱/۲۰۵/۰۰۰ تومان

note-3-neo

مشخصات فنی:

  • مشخصات کلی: دو سیم کارته - وزن : 162.5 گرم
  • پردازنده: Qualcomm MSM8228 Snapdragon Chipset Quad-core Cortex-A7
  • صفحه نمایش: سایز صفحه نمایش 5.5 اینچ - دارای رزولوشن 1280x720 - تراکم پیکسلی: 267 پیکسل بر اینچ
  • حافظه: حافظه داخلی 16384 مگابایت - حافظه رم 2048 مگابایت - Micro SD
  • دوربین: 8.0 مگاپیکسل - فلاش - دوربین مکالمه ویدئویی
  • سیستم عامل: Android 4.4 KitKat
  • باتری: 3100 میلی آمپر ساعت
  • ابعاد: ۱۴۸.۴ در ۷۷.۴ در ۸.۶ میلی‌متر

سامسونگ به داشتن گوشی‌های جانشین در سبک و قیمت‌های متنوع مشهور است. این شرکت کره‌ای گلکسی نوت ۳ نئو را برای راضی کردن کاربرانی که ممکن است توان خرید پرچم‌دار نسل سوم نوت را ندارند عرضه کرده است. گلکسی نوت ۳ نئو با امکانات و مشخصات سخت‌افزاری ضعیف‌تر سعی دارد تجربه کار با نسل سوم نوت رو برای شما در قالب قیمتی مقرون به صرفه فراهم کند. ممکن است شما هم دوست داشته باشید از یک گوشی هوشمند نوت همراه با قلم پر کاربرد آن استفاده کنید اما توان خرج زیاد برای این گوشی هوشمند را نداشته باشید. در این صورت نوت ۳ نئو می‌تواند انتخابی مناسب و جوابگوی نیاز‌های شما باشد. از نظر من در زمان انتخاب این گوشی هوشمند مقایسه آن با گلکسی نوت ۳ اصلی یک اشتباه بزرگ است. زیرا نوت ۳ یک پرچم‌دار است و از آخرین تکنولوژی روز بهره می‌برد اما نوت ۳ نئو یک میان رده با قیمت پایین‌تر است تا تنها کاربرد‌های مهمی مثل قلم SPen یا ویژگی‌های نرم‌افزاری سری نوت را همراه با سخت‌افزاری مناسب و رقابتی در اختیار شما بگذارد. بنابراین توقع قدرت، سخت‌افزار، لوازم جانبی و پشتیبانی نرم‌افزاری همچون گلکسی نوت ۳ را از این محصول نداشته باشید.

قیمت ۱/۲۰۵/۰۰۰ تومان در بازار تهران

جی فلکس ال‌جی - قیمت ۱/۳۱۰/۰۰۰ تومان

LG-G-FLEX

مشخصات فنی:

  • مشخصات کلی:یک سیم کارته - وزن : 177 گرم
  • پردازنده:Qualcomm MSM8974 Snapdragon 800 Quad-Core Krait 400
  • صفحه نمایش:صفحه نمایش رنگی لمسی Curved P-OLED - سایز صفحه نمایش: 6.0 اینچ - دارای رزولوشن 1280 × 720 - تراکم پیکسلی: 245 پیکسل بر اینچ
  • حافظه: حافظه داخلی 32768 مگابایت - حافظه رم 2048 مگابایت - Micro SD
  • دوربین: 13 مگاپیکسل - فوکوس اتوماتیک - فلاش - دوربین مکالمه ویدئویی
  • سیستم عامل: Android 4.4 KitKat
  • باتری: 3500 میلی آمپر ساعت
  • ابعاد: ۱۶۰.۵ در ۸۱.۶ در ۸.۷ میلی‌متر

اگر صفحه نمایش پرچم‌دار سال ۲۰۱۳ ال‌جی، یعنی جی‌ ۲ را بزرگتر کنیم و قابلیت خم شدن به آن دهیم، جی فلکس به وجود می‌آید. این دستگاه که ظاهری بسیار شبیه به جی ۲ دارد، دارای یک صفحه نمایش خمیده است که آن را از هر فبلت دیگر در لیست ما متمایز می‌کند. نمایشگر خمیده این دستگاه با بدنه‌ای خود ترمیم کننده که می‌تواند خط و خش‌های سطحی را خود از بین ببرد فلسفه وجود این دستگاه ساخت کمپانی کره‌ای است. این دستگاه با نمایشگر غول پیکر ۶ اینچی کیفیتی درخور توجه ندارد و تراکم پیکسلی آن نیز راضی کننده نیست. اما به سبب همین خمیدگی که دستگاه به خود گرفته قابلیت حمل آن نسبت به فبلت‌هایی با این اندازه آسان‌تر است. در هر صورت اگر به دستگاه‌ی خاص که با بدنه‌ای خم شده بتواند جلب توجه کند، نیاز دارید، جی فلکس یکی از پیشروان عرضه نمایشگر‌های خمیده است و می‌تواند فبلت خوبی برای شما باشد.

قیمت ۱/۳۱۰/۰۰۰ تومان در بازار تهران

لومیا ۱۳۲۰ نوکیا - قیمت ۸۸۰/۰۰۰ تومان

lumia-1320

مشخصات فنی:

  • مشخصات کلی: یک سیم کارته - وزن : 220 گرم
  • پردازنده: Qualcomm Snapdragon S4 Chipset Dual-Core CPU
  • صفحه نمایش: IPS LCD - سایز صفحه نمایش: 6.0 اینچ - دارای رزولوشن 1280 × 720 - تراکم پیکسلی: 245 پیکسل بر اینچ
  • حافظه: حافظه داخلی 8192 مگابایت - حافظه رم 1024 مگابایت - Micro SD
  • دوربین: 5.0 مگاپیکسل - فلاش - دوربین مکالمه ویدئویی
  • سیستم عامل: Microsoft Windows Phone 8.1
  • باتری: 3400 میلی آمپر ساعت
  • ابعاد: ۱۶۴.۲ در ۸۵.۹ در ۹.۷۹ میلی‌متر

لومیا ۱۳۲۰ رقیب اکسپریا تی ۲ اولترا سونی لیست ما اما با پلتفرمی متفاوت است و یکی دیگر از انتخاب‌های شما دوست‌داران گوشی‌های هوشمند با اندازه صفحه نمایش بزرگ به حساب می‌آید. لومیا ۱۳۲۰ را می‌توانیم نسخه ارزان قیمت لومیا ۱۵۲۰ بدانیم. نوکیا برای پوشش نیاز افرادی که به صفحه نمایش بزرگ علاقه دارند اما توان خرید لومیا ۱۵۲۰ را ندارند، لومیای ۱۳۲۰ را با مشخصاتی ضعیف‌تر روانه بازار‌ها کرد. این گوشی هوشمند البته با مشخصاتی که دارد در بین میان رده‌ها قرار می‌گیرد و قیمت آن نیز نسبت به لومیای ۱۵۲۰ بسیار مناسب است. از نقاط قوت آن می‌توان صفحه نمایش بزرگ و پشتیبانی از ویندوز فون ۸.۱ نام برد و از نقاط ضعف نیز می‌توان به وضوح پایین دوربین و حافظه داخلی کم اشاره کرد.

قیمت ۸۸۰/۰۰۰ تومان در بازار تهران

دیزایر ۸۱۶ اچ‌ تی‌ سی - قیمت ۹۵۰/۰۰۰ تومان

desire-816-htc

مشخصات فنی:

  • مشخصات کلی: دو سیم کارته - وزن : 165 گرم
  • پردازنده: Qualcomm MSM8928 Snapdragon 400 Chipset Quad-core Cortex-A7 CPU
  • صفحه نمایش: سایز صفحه نمایش 5.5 اینچ - دارای رزولوشن 720x1280 - تراکم پیکسلی: 267 پیکسل بر اینچ
  • حافظه: حافظه داخلی 8192 مگابایت - حافظه رم 1536 مگابایت - Micro SD
  • دوربین: 13.0 مگاپیکسل - فلاش - دوربین مکالمه ویدئویی
  • سیستم عامل: Android 4.4 KitKat
  • باتری: 2600 میلی آمپر ساعت
  • ابعاد: ۱۵۶.۶ در ۷۸.۸ در ۸ میلی‌متر

دیزایر ۸۱۶ اوایل ۲۰۱۴ از راه رسیده و دومین فبلت ساخت کمپانی اچ‌تی‌سی به حساب می‌آید. طراحی این دستگاه با گردی که در گوشه‌ها دارد باعث شده کاربر راحت‌تر بتواند این دستگاه مجهز به نمایشگر ۵.۵ اینچی را در دستان خود بگیرد و به کار با آن بپردازد. اما متاسفانه اچ‌تی‌سی برای کاهش وزن این فبلت مجبور به استفاده از پلاستیک در ساخت بدنه دیزایر ۸۱۶ شده است. این دستگاه به خوبی از دو سیم کارت پشتیبانی می‌کند، پردازنده چهار هسته‌ای آن قدرتمند است و مقدار حافظه رم نیز برای اجرای عملکرد‌های سیستم عامل اندروید کافی به نظر می‌رسد. تنها مسائلی که در زمان خرید این دستگاه باید مد نظر داشته باشید، کیفیت بدنه پلاستیکی، استعداد جذب اثر انگشت بر روی آن، قرارگیری نامناسب کلید پاور و ابعاد بزرگ آن است.

قیمت ۹۵۰/۰۰۰ تومان در بازار تهران