شهرت و محبوبیت خودروهای لامبورگینی به حدی زیاد است که همه مردم این برند خودروساز را می‌شناسند و هموراه محصولات آن را جزو بهترین‌ها می‌دانند. حال این شرکت با رونمایی از مدل وننو (Veneno) به انتظار بسیاری از هواداران پایان داد. معرفی این خودرو که یک سوپر اسپرت بسیار ویژه است به همراه گالری تصاویر مربوط به آن را در ادامه مطلب از دست ندهید.



این مدل همان طور که پیش تر نیز اشاره شد (وننو) نام دارد. خودرویی که دیروز در معرض نمایش قرار گر‌فت و به همراه خودروهایی از جمله (مک لارن پی 1) و (فراری انزو ) زینت بخش نمایشگاه Geneva 2013 در سوئیس شدند. چنان که به نظر بسیاری این نمایشگاه دیگر چیزی از نمایشگاه رده بالای جهانی خودرو کم ندارد.

البته چندی پیش بود که تعدادی از تصاویر این خودرو در وب‌سایت های گوناگون منتشر شد که خود باعث محبوبیت و شهرت دوچندان این خودرو گردید.

از این خودرو که به‌مناسبت پنجاهمین سالگرد مارک لامبورگینی معرفی شده تنها 3 نمونه تولید گردیده که انتظار می‌رود هریک با قیمت حدودی 4.6 میلیون دلاری به دست مشتریان خود برسند. همچنین رنگ بندی در نظر گرفته شده برای این خودرو رنگ های به کار رفته در پرچم کشور ایتالیا یعنی سبز-سفید یا قرمز می‌باشد و البته متاسفانه مجبورم شما خواننده ثروتمند عزیز را ناامید کنم چرا که هر 3 مدل قبلا و در همان لحظات اولیه به فروش رفته‌اند.


  


  



از نظر فنی می‌شود گفت که این مدل بر پایه مدل اونتادور ساخته شده است.که البته کاملا هم به نظر می‌رسد. اما تفاوت اصلی جنوا، بدنه فیبر کربنی آن است که متفاوت بوده و گفته می‌شود که چندین بار مقاوم‌تر از بدنه ابر خودروهای اخیر لامبورگینی مانند (سستو المنتو) یا (رونتون) است.

قدرت این خودرو از یک موتور 6.5 لیتری (V12) تامین می‌شود که 750 اسب بخار قدرت دارد. یک تعلیق دو محوره و گشتاور بهبود یافته و یک جعبه دنده 7 سرعته تک وضعیتی نیز به آن افزوده شده است و انتظار می‌رود سرعت نهایی آن به 354 کیلومتر بر ساعت برسد.