شواهد نشان می‌دهند که اپل تنها تولیدکننده موبایل نیست که بر روی ساخت ساعت هوشمند کار می‌کند. بلومبرگ گزارش کرده که مدیر بخش موبایل سامسونگ، لی‌یانگ رسما تایید نموده که شرکتش در حال توسعه و طراحی ساعت مچی هوشمند است. او گفته که مدت‌هاست در حال کار بر روی ساعت هوشمند هستند و همچنین اذعان داشته که سامسونگ سخت در تلاش است تا این محصول را هر چه سریعتر وارد بازار کند.




پیش از این، شایعاتی در رابطه با ساعتی به نام Galaxy Altius منتشر شده بود و تصاویری از رابط کاربری آن بدست آمده بود. مدیر بخش موبایل سامسونگ اطلاعات بیشتری در رابطه با پروژه ساعت هوشمند این شرکت بیان نکرده است.



ساعت مچی SPH-WP10 سامسونگ که امکان برقراری تماس تلفنی را داشت

سامسونگ سال‌ها است که در زمینه طراحی و ساخت ابزارهای پوشیدنی فعالیت می‌کند اما تا به امروز نتوانسته در این زمینه موفق باشد. در سال 1999 این کمپانی اولین ساعت مچی که کار تلفن همراه را نیز انجام می‌داد، با نام SPH-WP10 وارد بازار کرد. پس از آن در سال 2009 نیز ساعت دیگر با نام S9110 که تصویر آن را در ابتدای مقاله مشاهده کردید وارد بازار شد. این ساعت دارای صفحه لمسی، بلوتوث و امکان همگام سازی ایمیل‌ها با اوت‌لوک بود. S9110 حدود 470 دلار قیمت داشت و هیچ وقت موفق نبود.

اما حالا با پلتفرم اندورید امکان ساخت یک ساعت هوشمند تمام عیار میسر شده است و براساس اظهارات تازه مدیر بخش موبایل سامسونگ احتمالا امسال شاهد ساعت هوشمند سامسونگ خواهیم بود.

منبع : زومیت