وال استریت ژورنال گزارش کرده که مایکروسافت در حال طراحی و ساخت تبلت 7 اینچی از خانواده سرفیس است. هنوز دقیقا مشخص نیست که این تبلت براساس کدام معماری طراحی خواهد شد اما در این گزارش آمده که تولید انبوه سرفیس 7 در سال 2013 انجام می‌شود. آیا این تبلت همان سرفیس ایکس باکس است؟




اگر به خاطر داشته باشید چندی پیش مایکروسافت، در مشخصات فنی ویندوز 8 تغییراتی را اعمال کرد تا از رزولوشن 1024 در 768 پشتیبانی کند و به این ترتیب امکان ساخت تبلت‌های 7 اینچی مبتنی بر ویندوز 8 میسر گردد. همچنین پیش از آن وب سایت ورج اطلاعاتی بدست آورده بود که نشان می‌داد مایکروسافت در تلاش است تا یک تبلت 7 اینچی را با برند ایکس‌باکس تولید کند و ارتباط نزدیکی بین نسل بعدی کنسول بازی خانگی ایکس‌باکس و تبلت 7 اینچی ایکس باکس ایجاد نماید، تبلتی که احتمالا علاوه بر مخاطبین عادی تبلت‌ها، علاقمندان به کنسول‌های بازی دستی و قابل حمل را نیز هدف قرار خواهد داد.

براساس یکی از منابع وال‌استریت‌ژورنال، مایکروسافت در پاسخ به بازار بسیار خوبی که تازه شکل گرفته و فعلا تحت کنترل نکسوس 7 و آیپد مینی است، نسبت به ساخت سرفیس 7 اقدام نموده و تمام تلاش خود را بکار گرفته تا امسال اولین سرفیس 7 اینچی را عرضه کند. از طرفی آمار و ارقام غیر رسمی نشان می‌دهند که تقاضا برای PC نزدیک به 14 درصد کاهش داشته و در همین راستا کمپانی‌های معتبر تولیدکننده کامپیوترهای رومیزی در تلاش هستند تا وارد بازار جذاب و رو به رشد تبلت‌ها شوند.


منبع : زومیت