استقبال از کراس اورهای لوکس کوچک در حل افزایش است و اکنون یک دوجین از این ماشینها نظیر ب ام و X1 و آکورا RDX و یا آئودی Q3 در بازار حاضرند. بنابراین بنز نیز مقاومت را کنار گذاشته و یک کراس اوور کوچک را بر مبنای کلاس A خود طراحی و به مصاف رقبا خواهد فرستاد.




مرسدس بنز GLA مفهومی که بزودی در نمایشگاه شانگهای رونمایی می شود، ترکیبی از خودروهای دیگر بنز خواهد بود. چراغها از کلاس A جدید و هود هواکش جلوپنجره یادآور SLK و خطوط شانه از روی CLS گرته برداری شده اند. چرخهای آلومینیومی 20 اینچی با تایرهای پهن 255/45 در بر گرفته می شوند. چراغهای آب رنگ با استفاده از فن آوری لیزر و LED و نمایش اطلاعات توسط پروژکتور جلوی دید راننده و حتی بصورت مجازی روی جاده از ویژگیهای جالب این خودرو خودرو خواهند بود.



فضای داخلی با ترکیبی از چرم، آلومینیوم و پلکسی گلس برای خلق اثرات سه بعدی، نشانگر یک خودروی متعلق به آینده است.









نمونه های تولیدی احتمالا تغییراتی در خطوط بدنه و اگزوزها و دستگیره ها خواهند داشت. شاید دریچه های تهویه هم که با توجه به دمای رنگ متغیری را ساتع می کنند، تغییر یابند.





















موتور استاندارد بنز GLA یک موتور 2 لیتری توربو است که در کلاس A و CLA هم بکار گرفته شده و قادر است نیروی 208 اسب بخار و گشتاور 258 پوند فوت را تولید نماید. یک گیربکس هفت سرعته اتومات با کلاچ دوبل هم وظیفه انتقال نیرو به هر چهار چرخ را بر عهده می گیرد. بر خلاف رقبای دیگر، فعلا خبری از موتورهای بزرگتر 5 یا 6 سیلندر نیست اما اگر کمی انتظار بکشید، GLA45 AMG با همین موتور چهارسیلندر توربو و توان 355 اسب بخار را نیز خواهید دید. با این وجود حتی با همان موتور استاندارد نیز این خودرو، یک کراس اوور بسیار دوست داشتنی و خواستنی به نظر می رسد. شما آن را ترجیح نمی دهید؟