تقریباً اواخر سال میلادی گذشته بود (مهرماه ۹۱) که شنیده‌ها حکایت از تمرکز HTC برای تولید تبلت‌های ویندوزی 7 و 12 داشتند. یک ماه و نیم پیش نیز منبع دیگری، این شنیده‌ها را تأیید کرد و در حال حاضر ما جزئیات بیشتری از این تبلت‌ها را در اختیار داریم. البته به یاد داشته باشید که اطلاعات جدید فقط از سوی یک منبع به دست ما رسیده و سایر منابع هنوز آن را تأیید نکرده‌اند. با این حال بررسی حدس و گمان‌ها در رابطه با تبلت‌های HTC، موضوع جالبی به نظر می‌رسد که توجه شما را به آن، در ادامه مطلب جلب می‌نماییم.




به نظر می‌رسد HTC در تلاش است تا با تولید دو تبلت R7 و R12، از بازار رقابت تبلت ها نیز عقب نماند. احتمالا وجود حرف R در نام این دو تبلت برگرفته از ویندوز هشت نسخه RT می باشد. نسخه‌ای که گفته می‌شود HTC از آن برای این دو تبلت بهره خواهد برد. البته مشخص نیست که با وجود تبلت‌هایی که از نسخه کامل ویندوز ۸ استفاده می‌کنند، چه لزومی در استفاده از نسخه RT از سوی این کمپانی بوده است.

پس از تأیید خبر پشتیبانی ویندوز ۸ از تبلت‌های کوچک، از سوی مایکروسافت، به نظر می‌رسد HTC R7 از اولین محصولات این رده باشد که با صفحه‌نمایشی ۷ اینچ و با رزولوشن Full HD ،از ویندوز استفاده خواهد کرد. البته اگر این شایعه درست باشد، R7 با استفاده از این رزولوشن، قصد رقابت با تبلت های ۷ اینچی اندرویدی را نخواهد داشت. این تبلت از چیپ قدرتمند اسنپ‌دراگون ۸۰۰ کوالکام با فرکانس پردازشی ۲.۳ مگاهرتز و البته ۲ گیگابایت رم بهره خواهد برد که عملکرد سریع و بدون نقص این تبلت را تضمین می‌نمایند.

همچنین این تبلت از ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی (با پشتیبانی از درگاه میکرو اس دی) و دوربینی ۱۳ مگاپیکسلی با امکان فوکوس خودکار، برخوردار خواهد بود. طبق اطلاعات منبع این خبر، این تبلت ویندوزی احتمالاً از از HDMI، DLNA و NFC پشتیبانی نمی‌کند؛ اما احتمالاً نسخه‌ای برخوردار از اتصال LTE/HSPA+، وای-فای، بلوتوث ۴ و A-GPS نیز در دسترس قرار خواهد گرفت.

تبلت بزرگ‌تر یعنی HTC R12 نیز با همین مشخصات فنی، منتها با صفحه‌نمایشی ۱۲ اینچی و رزولوشن 2048×1536 و البته گزینه‌های بیشتری برای اتصال، تولید خواهد شد.

ابعاد دقیق، ظرفیت باتری و قیمت احتمالی این تبلت‌ها هنوز در هاله‌ای از ابهام می‌باشد؛ اما ۱۳ اکتبر (۲۱ مهر ۹۲) به عنوان زمان معرفی این محصولات اعلام شده است؛ زمانی که با بازه زمانی معرفی نسخه جدید ویندوز آبی نیز مطابقت دارد. باید دید با توجه به زمان نزدیک ارائه این دو تبلت با زمان عرضه سرفیس مایکروسافت، آیا HTC قادر به رقابت با سازنده ویندوز خواهد بود یا خیر.