اسناد تازه‌ای بدست آمده که نشان می‌دهند، مایکروسافت در تلاش است تا برند Nook را از آن خود کند. سال گذشته غول نرم افزاری دنیا برای جدا شدن Nook از Barnes & Noble سرمایه گزاری نموده بود؛ مایکروسافت در اکتبر گذشته 300 میلیون دلار را در Nook سرمایه گذاری کرد تا 16.8 درصد از سهام این شرکت را در اختیار گیرد. حال به نظر می‌رسد که مایکروسافت قصد دارد بخش Nook Media را با پرداخت 1 میلیارد دلار تصاحب کند.




تک-کرانچ گزارش کرده که مایکروسافت پیشنهاد 1 میلیارد دلاری خرید Nook Media را مطرح کرده است. Nook Media بخش کالاهای دیجیتالی شرکت Nook به شمار می‌رود. اسنادی بدست آمده که نشان می‌دهند، مایکروسافت در تلاش است تا بخش کتاب‌های متنی و کتاب‌های الکترونیک Nook Media را خریداری نموده و بخش تولید سخت افزار شامل تبلت و کتاب-خوان‌ها را رها کند.

پس به این ترتیب مایکروسافت به دنبال محتوای Nook Media است و تمایلی به سخت افزار این شرکت ندارد و شرکت نووک می‌تواند تولید ابزارهای سخت افزاری خود را ادامه دهد. اما در این اسناد به این موضوع اشاره شده که پس از انجام این توافق نامه، نووک تولید تبلت‌های اندرویدی را ادامه نخواهد داد و در عوض برای محصولات شرکت‌های دیگر محتوا تولید خواهد نمود.

در اسناد بدست آمده به این موضوع اشاره نشده است که آیا نووک تنها به شرکای سخت افزاری مایکروسافت، آن‌هایی که ابزارهای مبتنی بر ویندوز تولید می‌کنند، سرویس خواهد داد یا دیگر پلتفرم‌ها را نیز حمایت خواهد کرد. اما به هر حال این همکاری می‌تواند بخشی از ضعف‌های مایکروسافت در ارائه محتوای دیجیتالی غنی به کاربران ویندوزی را مرتقع کند. اگر این توافق نهایی شود، کاربران ابزارهای ویندوی به مجلات، کتاب‌ها و محتوای دیگر نووک از طریق فروشگاه ویندوز یا فروشگاه ایکس باکس دسترسی خواهند داشت. در حال حاضر اپل و گوگل دسترسی کاربران به کتاب‌ها و مجلات را در فروشگاه‌های خود فراهم نموده‌اند.