طی ماه‌های اخیر شایعات و اطلاعات ضد و نقیض بسیاری در رابطه با تلفن ایکس فون موتورلا منتشر شده است. برخی این تلفن را اولین محصول اختصاصی گوگل با مشخصات سخت‌افزاری فوق‌العاده بالا و نرم افزار اختصاصی خاص می‌دانستند که توسط موتورلا ساخته می‌شود. اما ظاهرا ایکس فون، محصولی از خط تولید موتورولا است که گوگل دخالت خاصی در طراحی و ساخت آن نداشته و مشخصات سخت افزاری آن نیز در سطح تلفن‌های رایج بازار است.




براساس گزارش منابع وب سایت فون‌آرنا، تلفن ایکس‌فون محصول اختصاصی گوگل نیست و توسط خود موتورولا طراحی و تولید خواهد شد. این تلفن همچنین از مشخصات سخت افزاری خاص و خارق‌العاده بهره نخواهد برد. حال بنچمارک‌های مربوط به این تلفن نیز فاش شده که خود تایید کننده گزارش منابع فون‌آرنا است.

نام رمز این تلفن Ghost اعلام شده و ظاهرا مجهز به یک صفحه نمایش 4.7 اینچ با رزولوشن 720p، پردازنده Snapdragon S4 Pro، حافظه رم 2 گیگابایت و حافظه ذخیره سازی 32 گیگابایت است. این تلفن احتمالا مجهز به بدنه یکپارچه بوده و فاقد درگاه میکرو SD برای افزایش میزان حافظه ذخیره سازی است.

پس شاید بهتر باشد از این پس، ایکس فون را Motorola Ghost بنامیم. موتورلا گاست دارای شماره مدل XT1058 است و نتیجه بنچمارک‌های آن در نرم افزار GFXBench را می‌توانید در این آدرس مشاهده کنید.

این بنچمارک تایید می‌کند که پردازنده این تلفن ساخت کوالکام و با فرکانس 1700Mhz بوده و در آن از یک واحد پردازش گرافیکی Adreno 320 استفاده شده است. رزولوشن صفحه نمایش آن 1196 در 720 پیکسل و سیستم‌عامل آن اندروید 4.2.2 گزارش شده است.

به این ترتیب ایکس فون قرار نیست با پرچمداران مطرح بازار همچون HTC One یا Galaxy S4 رقابت کند.