وال‌استریت ژورنال گزارش کرده که اپل به دلیل تقاضای کمتر از انتظار، سفارش قطعات مورد نیاز آیفون 5 را به نصف کاهش داده است. اگر اطلاعات ارسال شده به این خبرگزاری صحیح باشند، فروش آیفون 5 آنطور که باید و شاید نبوده و انتظارهای اپل را پوشش نداده است.





وال استریت ژورنال در گزارش خود نوشته:

اپل سفارش نمایشگر مورد نیاز آیفون 5 برای ماه‌های ژانویه تا مارچ (سه ماهه اول سال 2013) را به نصف آنچه پیش‌تر در نظر داشته، کاهش داده است.

علاوه بر این در ماه گذشته برخی از تامین کنندگان از کاهش سفارش دیگر قطعات کلیدی آیفون 5 خبر داده بودند. پس از آن تحلیل‌گران بازار پیش بینی نمودند که اپل تولید آیفون 5 را در سه ماهه اول سال 2013 کاهش خواهد داد و به دنبال آن ارزش سهام این شرکت افت کرد.

بیزنس اینسادر برخلاف وال استریت ژورنال معتقد است که تنها دلیل کاهش تولید آیفون 5، کاهش تقاضا و عدم استقبال کاربران از این تلفن نیست. به اعتقاد این رسانه تولیدکنندگان قطعات اپل در ماه‌های پیش خوب عمل کرده‌اند و بیشتر از نیاز اپل قطعه تولید نموده‌اند و به همین دلیل است که اپل سفارش‌های فعلی خود را کاهش داده است.

از طرفی برخی از تحلیل‌گران بازار معتقدند که اپل قصد دارد یک یا دو مدل آیفون جدید را در تابستان امسال (میلادی) روانه بازار کند و دلیل کاهش تولید این محصول نیز به همین موضوع مربوط است.


منبع : زومیت