نمایش رخدادها و نوتیفیکیشن‌ها در لاک‌اسکرین آیفون، ویژگی دلپذیری محسوب می‌شود که به کاربران کمک می‌کند سریع‌تر از رخدادها اطلاع پیدا کنند. اگر به این ویژگی علاقه‌مند هستید باید به اطلاع شما برسانیم راهکاری برای این مسأله وجود دارد. اپلیکیشین +Reminder به همین منظور ساخته شده است.



+Reminder، با تنظیمات جیلبریکی خود، اخیراً به سیدیا اضافه شده و به کاربرانی که دستگاه جیلبریک شده در اختیار دارند، امکان می‌دهد رخداد‌های خود را به لاک‌اسکرین آیفون، پین کنند. علاوه بر این رخدادهای پین شده با بازکردن (آنلاک) دستگاه یا اجرای اپلیکیشن‌های یادآوری از لاک‌اسکرین حذف نخواهند شد.

تمام کاری که برای پین کردن یک رخداد به لاک‌اسکرین نیاز دارید این است که به اپلیکیشن یادآوری مورد نظر خود رفته بر روی متن رخداد زده و انگشت خود را نگه دارید. با این کار یک منوی دستورات سریع (Action Menu Prompt) در قسمت بالای رخداد و برای درج آن ظاهر می‌شود که با زدن بر روی آن، رخداد در لاک‌اسکرین آیفون نمایش داده خواهد شد.

شاید تنها مشکل +Reminder این باشد که راه سریعی برای حذف رخداد‌های درج شده درلاک‌اسکرین وجود ندارد. تنها راه‌حل، مراجعه مجدد به اپلیکیشن یادآوری، کلیک بر روی متن رخداد و حذف کردن ویژگی درج رخداد در لاک‌اسکرین به کمک گزینه Remove Bulletin است.



درحالیکه این مورد تنها مسأله آزاردهنده این اپلیکیشن است، حذف یک رخداد بدون پاک کردن ویژگی درج در لاک‌اسکرین، آن را برای همیشه در لاک‌اسکرین نگه خواهد داشت! برای مثال در تصویر زیر، رخداد Test، به همین دلیل در لاک‌اسکرین به دام افتاده است. وجود یک گزینه برای حذف تمام رخدادهای پین شده به لاک‌اسکرین هم مفید خواهد بود.



در مجموع، به عقیده ما، ایده +Reminder، به این علت که می‌تواند باعث توسعه و بهبود اپلیکیشن‌های یادآوری iOS شود، فوق‌العاده و کاربردی است. باید امیدوار بود که +Reminder با‌عرضه یک بروز رسانی، رخدادهای به دام افتاده در برزخ لاک‌اسکرین را نجات دهد.

نرم‌افزار رایگان +Reminder از طریق مرجع BigBoss در سیدیا قابل دانلود است.


منبع : زومیت