کنفرانس Google I/O امسال نیز آمد و رفت، اما هنوز خبری از هیچ محصول سخت افزاری جدیدی از غول جستجوگر اینترنتی دنیا نیست. حتی به زعم برخی، نسل بعدی تبلت محبوب گوگل که با نام نکسوس 7 شناخته می‌شود، هرگز ارائه نخواهد شد. اما به تازگی گزارشاتی از دیجی‌تایمز انتشار یافته مبنی بر اینکه دومین نسل از تبلت 7 اینچی نکسوس، در جولای معرفی خواهد شد.




از زمان که تبلت هفت اینچی Nexus 7، پا بر عرصه رقابت نهاد، به خاطر قیمتی مناسب در مقایسه با امکاناتی که ارائه می‌کرد، در میان رقبایی گران قیمت، همواره مورد تحسین و تمجید قرار می‌گرفت و به جهت توجه کاربران، سود هنگفتی را برای ایسوس و گوگل به ارمغان آورد.

اما این بار به نظر می‌آید که شاهد تغییر رویه‌ای از سوی غول اینترنتی و همکارش خواهیم بود، چرا که احتمالا، نسل بعدی در ازای حافظه‌ای 16 گیگابایتی، قیمتی بیشتر و معادل 229 دلار خواهد داشت و تا حدودی صفت "ارزان قیمت" را زیر سوال خواهد برد.

البته قطعا بهبودهایی نیز در آن صورت خواهد گرفت. مواردی نظیر صفحه نمایش با کیفیت‌تر، با رزولوشن 1920 در 1200 پیکسل، پردازنده‌ی چهار هسته‌ای Snapdragon 600 یا S4 Pro و شاید هم اندروید 4.3 آبنبات ژله‌ای.

اما شایان ذکر است که براساس گزارش دیجی-تامیز دلیل احتمالی گوگل برای افزایش قیمت نسل دوم تبلت 7 اینچی برند نکسوس، صرف نظر از هزینه‌های ساخت بالاتر، متمایز نمایاندن آن نسبت به نسل اول خواهد بود.

نکسوس 7 دوم، با رقبایی چون آیپد مینی 2 ( با قیمت حدودی 300 دلار) و کیندل فایر بعدی به جدال خواهد پرداخت. پس هنوز هم از نظر قیمت، گوی رقابت را در اختیار دارد.

فعلا، باید صبر کرد و دید که آیا پیش‌بینی دیجی‌تایمز -خبرگزاری نزدیک به کارخانه‌های تولید کننده آسیایی- درست از آب در خواهد آمد یا خیر. اگر همه چیز طبق گفته‌ی آن ها پیش رود، تنها تا چند هفته دیگر،نکسوس 7 اینچی بعدی در دستانمان قرار خواهد داشت!