شرایط بد اقتصادی، گریبان شرکت‌های مطرح دنیا را گرفته است. در این میان، اوضاع نه‌چندان خوب نوکیا، شرایط را برای این شرکت، سخت‌تر کرده است. حالا نوکیا برای سازگاری بهتر با شرایط اقتصادی خود، قصد انجام تغییراتی در مجموعه خود دارد. تغییراتی که منجر به اخراج نیروهای این شرکت خواهد شد.




امروز، نوکیا اعلام کرد که درصدد کاهش بیش از ۱۱۰۰ کارمند شاغل در زمینه IT از پرسنل خود است.
این شرکت، قصد دارد، ۳۰۰ نفر را که در حال حاضر در بخش‌های IT مشغول به کار هستند، اخراج نماید. علاوه بر این، بر اساس اعلام نوکیا، قرار است نزدیک به ۸۲۰ نفر از کارمندان این شرکت، به دو شرکت‌ فعال در زمینه خدمات فناوری و IT، یعنی HCL Technologies و خدمات مشاوره Tata منتقل شوند.

نوکیا، ژوئن گذشته (خرداد امسال) اعلام کرد،  برای هماهنگی بیشتر در فعالیت‌های تجاری، صرفه‌جویی در هزینه‌ها و سرعت عمل بیشتر در انجام پروژه‌ها، برنامه تعدیل نیروی گسترده‌ای (در حدود ۱۰ هـــــزار نفر) را دنبال می‌کند. بر اساس گزارش‌های نوکیا، این کاهش نیرو در زمینه IT، آخرین قسمت از این برنامه تعدیل محسوب می‌شود.

نوکیا، از طریق برنامه حمایت مالی و برنامه جامع پشتیبانی پُـــل (Bridge)، از کارمندانی که بر اثر این تعدیل نیرو آسیب دیده‌اند حمایت می‌کند. اکثریت کارمندان اخراج شده، فنلاندی هستند

منبع : زومیت