ال‌جی ماه آینده علاوه بر تلویزیون 105 اینچی منحنی و اولترا اچ‌دی، نسل جدیدی از تلویزیون‌های هوشمند خود را در نمایشگاه CES 2014 معرفی خواهد کرد. تلویزیون‌هوشمند جدید ال‌جی مبتنی بر سیستم عامل webOS است و ال‌جی سعی کرده است تا بهترین تجربه‌ی استفاده از تلویزیون‌های هوشمند را برای کاربران خود رقم بزند.




ال‌جی هم‌اکنون پلتفرم اختصاصی خود را برای استفاده در تلویزیون‌های هوشمند دارد که نام آن NetCast است. ضمنا کمپانی کره‌ای این پلتفرم را برای سالیان متمادی در گوگل تی‌وی مورد آزمایش قرار داده است. هرچند امکانات بسیاری در تلویزیون‌های هوشمند نهفته است، اما بنابر اظهارات یکی از کارشناسان ال‌جی، بسیاری از کاربران استفاده چندانی از این امکانات هوشمند نمی‌کنند.

ال‌جی تیرماه سال گذشته webOS را از HP خریداری کرد. این سیستم‌عامل با هدف استفاده در تلفن‌های هوشمند پالم توسعه داده شده بود، اما ال‌جی اعتقاد دارد که می‌توان از آن در تلویزیون‌های هوشمند خود استفاده کند. کمپانی کره‌ای در حال توسعه‌ی پروژه‌ای با نام Enyo‌ است که در آن توسعه‌دهندگان قادرند تا اپلیکیشن‌های مخصوص برای تلویزیون‌های هوشمند را با استفاده از کدهای جاوا اسکریپت توسعه دهند. لازم به‌ذکر است که اپلیکیشن‌های توسعه داده شده را می‌توان در پلتفرم‌های دیگری نیز مورد استفاده قرار داد.

ال‌جی تصدیق کرده است که اولین تلویزیون تولید شده توسط این کمپانی که از webOS استفاده می‌کند، از یک پردازنده‌ی دو هسته‌ای 2.2 گیگاهرتزی در کنار 1.5 گیگابایت حافظه‌ی رم بهره می‌برد. مضاف بر این، این تلویزیون از چند وظیفه‌گی نیز پشتیبانی می‌کند.

به‌نظر می‌رسد پلتفرم توسعه‌داده شده توسط ال‌جی که براساس webOS بنا نهاده شده است، علاوه بر ال‌جی شمار دیگری از تولیدکنندگان تلویزیون‌های هوشمند را نیز پوشش خواهد داد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به فیلیپس، پاناسونیک، بنگ و الوفسون، شارپ و توشیبا اشاره کرد. با اعلام این خبر توسط ال‌جی، به‌نظر می‌رسد ال‌جی در پروژه‌ی تلویزیون اندروید نقشی نخواهد داشت.