سامسونگ طراح فروشگاه‌های اپل را به استخدام خود در آورد



براساس شنیده‌ها، سامسونگ در نظر دارد تا سیاست مشابهی را همچون اپل برای خرده‌فروشی در سطح بازار آمریکا در پیش بگیرد. از‌این‌رو این کمپانی کره‌ای اخیرا یکی از طراحان قبلی فروشگاه‌های اپل را به استخدام خود درآورده است.




براساس گزارش منتشر شده در The Information، استخدام تیم‌گادجل در سامسونگ بخشی از برنامه‌ی کمپانی کره‌ای برای توسعه‌ی صنعت خرده‌فروشی در سطح بازار آمریکا است. براساس شنیده‌ها، گادجل یکی از متخصصان در زمینه‌ی طراحی فروشگاه‌ها است که سابقه‌ی کار در Gehry را نیز دارد.

اطلاعات موجود در حساب‌کاربری گادجل در LinkedIn، اشاره‌ای به موقعیت کنونی وی در سامسونگ نکرده است، اما وی کار در اپل را به‌عنوان رزومه‌ی خود در این شبکه‌ی اجتماعی ثبت نموده است. این متخصص معماری و برنامه‌ریزی، تحصیلات خود را در دانشگاه ایالتی واشنگتن به انجام رسانده است.

سامسونگ در نظر دارد تا 1,500 غرفه‌ی کوچک را در فروشگاه‌های Best Buy در سراسر ایالات متحده ایجاد کند. فروشگاه‌های سامسونگ که Samsung Experience Shop نام گرفته است، بسیار شبیه به فروشگاه‌هایی است که اپل برای سالیان متمادی محصولات خود را در غرفه‌های فروشگاه Best Buy‌ عرضه می‌کرد.

علاقه‌ی سامسونگ برای ورود به صنعت خرده‌فروشی محصولات تولیدی خود، این کمپانی کره‌ای را وارد رقابتی سه جانبه می‌کند. مایکروسافت نیز در سال 2009 اقدام به راه‌اندازی فروشگاه‌های مخصوص به خود کرد و از طریق آن محصولات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری خود را در اختیار عموم قرار داد. استراتژی مایکروسافت الهام گرفته از سیاست موفق اپل بود، حتی ردموندی‌ها محل فروشگاه‌های خود را نزدیک به فروشگاه‌های اپل انتخاب کرده‌اند.

هرچند سامسونگ در ایالات متحده فروشگاهی اختصاصی را بازگشایی نکرده است، اما غول کره‌ای در سایر نقاط جهان فروشگاه‌های اختصاصی برای ارائه محصولات خود دارد. سامسونگ سال گذشته به‌علت شباهت بسیار زیاد فروشگاه‌اش در استرالیا  نسبت به فروشگاه اپل، با انتقادهای فراوانی روبرو شده بود.

در سال 2011 نیز سامسونگ انتقادهای فراوانی را به‌دلیل استفاده از آیکون‌های اختصاصی محصولات اپل در فروشگاه‌اش در ایتالیا، شاهد بود.