لکسس با طراحی جسورانه مدلهای جدید خود، قصد دارد تا طیف جدید از خریداران جوان و امروزی را به سوی خود جذب کند. در سوی دیگر، ب ام و برای نمایش دینامیک ماشینهای خود، نیازی به طرحهای انتزاعی نمیبیند و هنوز روی استیل همیشگی و کلاسیک خود پایبند است.
ب ام و M4 کوپه، خودرویی است که به تازگی به خانواده باواریا اضافه شده، اما همچنان از طراحی آشنای سایر برادران خود بهره میبرد. در سوی دیگر، لکسس نیز با مدل RC F کوپه به میدان آمده که طرحی تهاجمی و چشمگیر دارد و سرهای بیشتری را در خیابان به سمت خود بر میگرداند. با این وجود طراحی ظاهری یک خودرو بدون در نظر گرفتن ویژگیهای آن و میزان کارایی خودرو، تا حد زیادی به سلیقه افراد مربوط میشود. برای طرفداران BMW، این خودرو متانت و اعتبار یک قهرمان پیروز را دارد و در عوض طراحی لکسس را مبتذل و سبک به نظر میرسد. طرفداران لکسس نیز ممکن است ب ام و را کهنه و تکراری بدانند و در عوض کوپه ژاپنی را خشن، وحشی و قابل اعتماد توصیف کنند.
پیش از این ما لکسس را بیشتر رقیبی برای مرسدس بنز میدانستیم و آن گونه که
اینفینیتی، ادعا میکند، ب ام و را هدف این یکی میدانستیم. اما حالا همه
شرکتها به سمت خودروهای اسپرت تر متمایل شدهاند و سازندگان خودروهای
لوکس، مثل لکسس نیز از این قاعده مستثنی نیستند.
ب ام و M4 کوپه دارای یک موتور 3.0 لیتری شش سیلندر است که با کمک
توربوشارژر دوقلو 425 اسب بخار نیرو تولید میکند. گشتاور این موتور نیز
550 نیوتن متر است. یک گیربکس شش سرعته دستی یا هفت سرعته دوکلاچه اتوماتیک
وظیفه انتقال نیرو را بر عهده دارد. این اتومبیل با گیربکس دستی در 3.9
ثانیه و با گیربکس DCT در 4.1 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت میرسد.
لکسس RC F کوپه به لطف موتور هشت سیلندر خورجینی 5.0 لیتری خود و بدون
استفاده از توربوشارژر، بیش از 450 اسب بخار قدرت دارد. این پیشرانه همچنین
519 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. لکسس، شتاب این خودرو را برای رسیدن
به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت، 4.6 ثانیه اعلام کرده است. نهایت سرعت این مدل
نیز 270 کیلومتر بر ساعت میباشد. بر خلاف ب ام و در لکسس از گیربکس دستی
خبری نیست و یک گیربکس هشت سرعته اسپرت با امکان تعویض دستی (SPDS) وظیفه
انتقال نیرو را بر عهده میگیرد.
در هر صورت نگاه ما در این مقایسه، بیشتر معطوف به طراحی دو خودرو است. امتیاز شما به طراحی این کوپهها چیست و کدام را برمی گزینید؟