وقتی در یک کوروت استینگری را باز میکنید، با بوی رزین پلاستیک مواجه میشوید. اگر از بوی ناخوشایند خودرو شکایت داشته باشید، شاید جنرالموتورز باید مانند مرسدسبنز کلاس S از یک پخشکننده عطر استفاده کند، یا اینکه یک مدل کانورتیبل از کوروت استینگری انتخاب کنید. سقف کانورتیبل تنها ۲۱ ثانیه طول میکشد که کاملاً جمع شود. همینطور با شروع پروسه میتوانید راه بیفتید؛ چرا که سقف تا سرعت زیر ۴۸ کیلومتر بر ساعت به کار خود ادامه میدهد و احتمالاً تا خارج شدن از پارکینگ به این سرعت نخواهید رسید.
وقتی پشت فرمان نشسته باشید، تا زمانی که به آینه عقب نگاه نکنید، فرق بین کانورتیبل و کوپه را متوجه نخواهید شد. شاید با جاگیری سقف کوپه در صندوق عقب، به همان اندازه آفتاب دریافت کنید؛ ولی راحتی و سرعت عملکرد جمع شدن سقف کانورتیبل با پنل سهتکه سقف کوپه قابلمقایسه نیست. همین موضوع باعث میشود که از رانندگی با سقف باز لذت بیشتری ببرید.
با این حال، به مدل کانورتیبل، ایرادهایی نیز وارد است. از جمله اینکه این مدل مخزن سوخت کوچکی دارد و برای شرایط مسابقه مناسب نیست و هنگام بالا بودن سقف ظاهر عجیب و غریبی پیدا میکند. بهعلاوه، همانند هر سقف از جنس مصالح نرم، نگرانیهایی از بابت امنیت خودرو وجود خواهد داشت. ولی در همین حال، نگرانی بابت عملکرد خودرو وجود ندارد. شورولت وقتی C7 کوروت را به بازار معرفی کرد، تصمیم گرفت که مدل کانورتیبل کاملاً عملکرد مشابه مدل کوپه داشته باشد. بررسی این خودرو نیز همین موضوع را نشان خواهد داشت.
هر دو مدل کوپه و کانورتیبل در مدت ۳/۹ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت میرسند؛ ولی در تست یکچهارم مایل، کانورتیبل یکدهم ثانیه از مدل کوپه عقبتر است و در ۱۲/۳ ثانیه این مسافت را با سرعت نهایی ۱۸۸/۳ کیلومتر بر ساعت طی میکند که این سرعت نهایی حدود ۱/۶ کیلومتر بر ساعت کمتر از مدل کوپه است. در تست لغزش در پیچ، هر دو مدل نیروی 1.0g را نشان دادهاند. البته سرعت نهایی کوپه به دلیل وضعیت بهتر آئرودینامیک کوپه ۴/۸ کیلومتر بر ساعت بیشتر است. ولی با این وجود، سرعت نهایی کانورتیبل با محدودیت دراگ به میزان ۲۸۶ کیلومتر بر ساعت، سرعت چندان کمی نیست. در واقع، این سرعت حدود ۱۱ کیلومتر بر ساعت بیشتر از جگوار افتایپ و حتی ۳/۲ کیلومتر بیشتر از میزان در پورشه باکستر S است.
کوروت استینگری وقتی با حالت اسپرت وارد خیابان میشود، رفتار خشن از خود نشان میدهد؛ مخصوصاً اگر پکیج عملکرد اگزوز را مانند خودروی تست اضافه کرده باشید (۱۱۹۵ دلار) که در این صورت هم سر و صدای بیشتری از موتور خواهید شنید و هم شتاب بیشتری خواهید داشت. البته باید در استفاده از قدرت این خودرو محتاط باشید؛ چرا که با پیشرانه ۴۶۰ اسببخار و ۶۳۰ نیوتنمتر گشتاور از یک موتور ۶/۲ لیتری V-8 طرف هستید.
قیمت پایه مدل ۲۰۱۴ این خودرو با کیت Z51 به اندازه ۶۲۹۹۵ دلار است و کانورتیبلهای غیر Z51، از ۵۸ هزار و ۹۹۱ دلار شروع میشوند. کوروت با سیستم فرمان فوقالعادهای که دارد، هیجان زیادی در رانندگی به همراه خواهد داشت و بیشتر از اینکه یک ربات بدون احساس باشد، به نظر میرسد یک موجود زنده با طراوت و شاداب باشد.
شاید مسئله راحتی در سالهای گذشته، از اولویت کمتری برخوردار بوده، ولی بهینهسازیهای انجام شده در کابین و صندلیها، باعث شده تا این کوروت بیش از پیش یک خودروی راحت و دلپذیر باشد. البته تعویض هنوز نیاز به یک بازوی قوی دارد و همچنین محل آزاد بین دنده سوم و چهارم برای دستهدنده، باعث میشود تا دقت بیشتری در تعویض دندهها نیاز داشته باشید؛ در همین حال، خودرو خودش راحتتر و بدون معطلی وارد دنده سه خواهد شد. البته اگر به دنبال محیطی راحت و بدون دردسر در کابین هستید، بهتر است به سراغ خودروهایی غیر از اسپرت بروید.
مشخصات:
- نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل عقب، ۲ سرنشین، ۲ در رودستر.
- قیمت مدل تست: ۷۶۴۶۵ دلار (قیمت پایه: ۶۲۹۹۵ دلار)
- نوع موتور: pushrod 16-valve V-8، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، انژکتور سوختمستقیم.
- گنجایش: ۶۱۶۲ سیسی.
- قدرت: ۴۶۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه.
- گشتاور: ۶۳۰/۴۵ نیوتنمتر در ۴۶۰۰ دور در دقیقه.
- گیربکس: ۷ دنده دستی.
ابعاد:
- فاصله محوری: ۲/۷۱ متر.
- طول ماشین: ۴/۴۹ متر.
- عرض: ۱/۸۸ متر.
- ارتفاع: ۱/۲۳ متر.
- وزن کلی: ۱۵۸۳ کیلوگرم.
تستهای سرعت:
- صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۳/۹ ثانیه.
- صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۸/۹ ثانیه.
- صفر تا ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت: ۱۵/۳ ثانیه.
- استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴/۵ ثانیه.
- عبور از یکچهارم مایل: ۱۲/۳ ثانیه با سرعت نهایی ۱۸۸/۳ کیلومتر بر ساعت.
- سرعت نهایی (با محدودیت دراگ) : ۲۸۶/۴ کیلومتر بر ساعت.
- مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۲/۰۶ متر.
مصرف سوخت:
- تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۳/۸ لیتر در شهر و ۸/۱ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
- مصرف سوخت در تست: ۱۱/۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.