لکسس RX مدل ۲۰۱۶ همراه با تجدیدنظر در طراحی خود از یک کاپوت و درب عقب
آلومینیومی استفاده خواهد کرد. این مدل در سال آینده معرفی خواهد شد.
همچنین نسل جدید تویوتا کمری (متفاوت با آپدیت مدل ۲۰۱۵) در سال ۲۰۱۸ یک
کاپوت آلومینیومی خواهد داشت. البته تویوتا تأیید نکرده که مدلهای جدید از
یک بدنه تمام آلومینیومی استفاده میکنند. بلکه گفته که قرار است تا در
خودروهای آینده این کمپانی مواردی مانند کاپوت، دربها و بخشهای این چنینی
به منظور کاهش وزن از آلومینیوم ساخته شوند.
در همین حال، تویوتا در حال حاضر از آلومینیوم در مدلهایی مانند سایون FR-S، پریوس مختص بازار ژاپن و برخی از مدلهای لکسس استفاده میکند. ولی قرار است تا از حجم بیشتری از آلومینیوم در کمری و RX به کار برده شود.
استفاده وسیع از آلومینیوم در برندهای لوکسی مانند آئودی، جگوار و لندروور موضوع چندان جدیدی نیست؛ چرا که این شرکتها در سرتاسر ساختار خودروهای خود از آن استفاده میکنند. ولی استفاده انبوه از این فلز در مدلهای پرفروشی مانند فورد F-150 پیکاپ باعث میشود که کمپانی نیاز به تغییرات گسترده در وسایل کارخانه و آمادهسازی تعمیرگاهها پیدا کند.
در همین حال، هزینههای بالاتر آلومینیوم و پیچیدگی روند تولید و فرآیند تعمیر آن، بسیاری از خودروسازان را بر آن داشته تا همچنان درجات مختلفی از فولاد با مقاومت بالا را در ساختار خودروهایشان به کار ببرند تا هم محصول مستحکمتری داشته باشند و هم هزینه تمامشده پایین بیاید. بسیاری از خودروسازها در حال حاضر از آلومینیوم برای قسمتهایی مانند درها، کاپوت و مانند آن استفاده میکنند. ولی اگر تجربه فورد برای استفاده از بدنه آلومینیومی موفق از آب دربیاید، وزن کلی خودروها بیش از پیش کاهش خواهد یافت و در نتیجه علاوه بر مصرف بهینه تر سوخت، دینامیک بهتری را نیز از خودرو شاهد خواهیم بود.