http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/3044373081542885154.jpg


آئودی دو هفته قبل از بازگشایی درب های نمایشگاه پاریس 2014 اطلاعات زیادی را در مورد نسخه رودستر سومین نسل TT رسانه ای کرد . . .



همانند TT کوپه، این خودروی رودستر نیز از پلتفرم MQP فولکس واگن بهره می برد که استفاده گسترده آلومینیوم در آن موجب شده تا وزن خودرو (با انجین TFSI) به 1320 کیلوگرم برسد. TT رودستر نسبت به نسل سابق خود در ابعاد و اندازه ها نیز تغییر کرده:

  • کاهش 21 میلیمتری در طول.
  • کاهش 10 میلیمتری در عرض.
  • کاهش 3 میلیمتری در ارتفاع.
  • افزایش 37 میلیمتری فاصله محوری.

سقف سافت تاپ TT رودستر که بدلیل استفاده از آلومینیوم، منیزیوم و پلاستیک در مکانیزم آن حدود 3 کیلوگرم سبکتر از نسل سابق شده، در مدت زمان 10 ثانیه بازوبسته می شود. همچنین این بازوبسته شدن حداکثر تا سرعت 50 کیلومتر برساعت امکان پذیر است.

آئودی برای این رودستر تازه وارد ازهمان انجین های TT کوپه استفاده کرده؛ یعنی یک پیشرانه 2.0 لیتری توربوی چهار سیلندر که با سه خروجی مختلف (دو انجین بنزینی و یک انجین دیزلی) عرضه می شود:

مدل TT 2.0TFSI TT 2.0TDI TTS 2.0TFSI
قدرت 230hp 184hp 310hp
گشتاور 370nm 380nm 380nm

شتاب این خودرو در بهترین مدل یعنی TTS رودستر که انجین مشترکی با آئودی S3 دارد و مجهز به گیربکس 6 سرعته S tronic است 4.9 ثانیه اعلام شده اما حداکثر سرعت این خودرو همچون مابقی برادرانش در 250 کیلومتربرساعت محدود شده است.

با اینکه همه انجین های TT استاندارد یورو6 دارند اما اقتصادی ترین نسخه TT رودستر را باید نسخه دیزلی آن بدانیم چراکه مصرف متوسط 4.3 لیتری داشته و میزان آلایندگی آن ناشی از تولید CO2 نیز در هر کیلومتر به 112 گرم می رسد؛ یا بعبارت دیگر 183.5 گرم در هر مایل که یعنی این خودرو درمیان همکلاسانش کم آلاینده ترین مدل است.