مدل هیبریدی پاسات با نام GTE که برپایه نسل هشتم پاسات ساخته شده، معرفی شد؛ خودرویی که قرارست تا یک هفته دیگر در نمایشگاه پاریس 2014 برای نخستین بار رونمایی شود . . .
بعد از مدل های XL1 و گلف GTE حالا پاسات GTE را باید سومین هیبریدی کمپانی فولکس بدانیم که از نیمه دوم 2015 و در مدل های سدان و استیشن وارد بازار می شود.
به لحاظ ظاهری پاسات هیبریدی را در سه چیز با مدل بنزینی اش متفاوت است؛ رینگ های بزرگتر، نوار آبی رنگی که در سرتاسر جلوپنجره کشیده شده و همچنین LEDهای Cشکل آن در سپر جلو. برای فضای درونی این خودرو بغیر از نورپردازی آبی رنگ و تریم چرمی جدید هیچ تغییر دیگری اعمال نشده است.
پاسات GTE یک انجین بنزینی 1.4 لیتری TSI با قدرت 156 اسب بخار دارد که وقتی با موتور الکتریکی 85 کیلوواتی (115 اسبی) همراه می شود مجموع قدرت و گشتاور تولیدی این پیشرانه به ترتیب به 218 اسب بخار و 400 نیوتن متر می رسد.
سایر ویژگی های این خودروی هیبریدی که مجهز به گیربکس 6 سرعته دوکلاچه استاندارد بوده عبارتند از:
- مصرف ترکیبی معادل 2 لیتر یا 13 کیلووات ساعت در هر 100 کیلومتر.
- میزان تولید CO2 معادل 45 گرم در هر کیلومتر.
- مسافت قابل پیمایش معادل 1000 کیلومتر با باک پر (50 لیتری) و شارژ کامل باتری ها.
- صفر تا 100 در کمتر از 8 ثانیه.
- حداکثر سرعت معادل 220 کیلومتر برساعت.